Лесно ли е да си ученик

Форум за всички въпроси, свързани с отглеждане и възпитание на нашите деца; хомеопатична помощ
Аватар
Мърмори
Философска система
Мнения: 1304
Регистриран на: 19 Авг 2010, 21:51

Лесно ли е да си ученик

Мнение от Мърмори »

Д-р Михайлов написа за вас:

"Мили дами и татковци,

Имам 5 опорни точки в подхода към темата:
1. Оценка на действителността.
2. Физически стрес.
3. Психически стрес.
4. Поддържане на форма.
5. Здравословно хранене.

1. Оценка на действителността.


Има ли някои проблеми, предистория, които биха смущавали първокласника:
-трудна бременност
-продължително и тежко раждане
-хиперактивност
-психологически проблеми (емоционална лабилност, агресивност и пр.).

Ако тръгваме на училище с едно дете, което има предварително обременен терен, още началото ще е доста трудно.
В предавнето споменах едно дете, което на 5 години и 11 месеца имаше проблем с говоренето . Нормално психическо развитие, всичко наред, но не можепе да говори като аутистчетата. Някои деца тръгват в първи клас и на 6 години. Представяте ли си каква ученичка би била тази моя пациентка? Слава Богу детето за един месец влезе в час и се "отпуши".
Децата с трета сливица не спят добре, ще бъдат разсеяни в клас и началото ще бъде трудно. Би следвало подобни проблеми да бъдат решени до началото на учебната годин с помощта на личните лекари и тесните специалисти. И т.н. и т.н.
По първа точка трябва да преценим има ли детето проблеми, които може да го обременяват и да се постараем да решим по оптимален начин.

2. Физически стрес.

-децата трябва да стават доста рано
-чантите са големи и тежки
-срещат се с чужда флора (бактерии, вируси, гъбички) към които имунната система тепърва трябва да се приспособява
-ритъмът на хранене е различен

3. Психически стрес.

В събота ми се обади една баба. "Докторе, ние сме спешен случай! Детето се тръшка,реве и не иска да влиза в клас!" Друга една моя пациентка-първолак Дж.Т. от притеснение повръща.

Най- важното от хомеопатията при стрес от училище/детска градина

Aconitum napellus 15 CH - При силен стрес, уплах, страх. 5 зрънца у дома и още 5 преди влизане в училище например.
Ignatia amara 15 CH - При истерия. Да е под ръка. По 3 зрънца при бурни емоционални прояви на детето.
Calcarea phosphorica 9 CH - При умора, причинена от умствена дейност. 1- 2 пъти дневно по 5 зрънца.


4. Концентрация.

Умствената дейност в училище е съвсем нова за малките.те се уморяват по-лесно.Трябва да им помагаме да поддържат концентрацията и вниманието си по-дълго време.


Допинг от природата

Авокадо. Екзотичният плод укрепва кратковременната памет.
Ананас. Той е ниско калориен, но особено богат на витамин С. Затова стимулира концентрацията при умствена дейност и помага при запомняне на абстрактни понятия.
Смокиня. Тя съдържа вещество, подобно на ацетилсалицилова киселина, която разрежда кръвта и подобрява кръвообращението в мозъка както и в целия организъм.
Зеле. Този зеленчук има изразено успокояващо действие. Ферментиралият зелев сок, приеман сутрин, повишава тонуса и увеличава работоспособността на мозъка и на целия организъм.
Лимон. Цитрусовият плод отваря "мозъчната врата" и рязко увеличава способността за усвояване на нова информация. Високата концентрация на витамин С действа тонизиращо на изморените мозъчни клетки и ги активизира за работа.
Морков. Той е богат на витамини от група В, каротин и има специфичен набор от микроелементи. Те помагат за усвояване на информация при екстремални условия.
Орехи. Ядките стимулират умствената дейност. Те доставят на мозъка енергия и повишават степента на концентрация.
Покълнали зърна и семена – те са витаминна бомба и източника на фитин.
Кромид лук. Той е особено полезен при пренатоварване и психическа умора. Подобрява храненето на мозъка с кислород.
Кимион. Ароматната подправка е богата на етерични масла, които ободряват и стимулират цялата нервна система.



БАРИЕРИ ЗА ПАМЕТТА


Защо не помним:

:idea: ПЪРВА БАРИЕРА. Смущения и сривове на вниманието идват при работа сред много хора, шум, телефонни звънци, движение.
:idea: ВТОРА БАРИЕРА.Недостатъчен опит и липса на упражнения за концентрация на вниманието. Последни изследвания доказват, че тези, които се оплакват от трудна концентрация, всъщност не се стараят да помнят.
:idea: ТРЕТА БАРИЕРА. Разсеянност, която се превръща в навик. Някои хора системно отклоняват вниманието си с приятни мечти и спомени и не смят, че е необходимо да се променят.
:idea: ЧЕТВЪРТА БАРИЕРА. Стремеж за опростяване на живота.
:idea: ПЕТА БАРИЕРА. Липса на интерес и мотивация или отрицателно отношение към задачата, която ни е поставена. Например, когато някой обяви, че е глух за езици, ще има проблеми с изучаването им.
:idea: ШЕСТА БАРИЕРА. Отлагане на днешната задача за утре. Ако поставената задача не се нрави на мозъка, той ни говори: “Всичко е наред. Ще я реша по-късно. И не се товари”.
:idea: СЕДМА БАРИЕРА. Неясна цел и план за действие.
ОСМА БАРИЕРА. Преумора. Ако се захванем с повече задачи отколкото сме способни да поемем без да имаме отдих, често правим пропуски и забравяме. В такъв случай мозъкът образно казано стачкува.
:idea: ДЕВЕТА БАРИЕРА. Умора, стрес и болест. Това са обичайните причини за липса на тонус и енергия. Състоянието може да се дължи на преяждане, гладуване и неправилното хранене.
:idea: ДЕСЕТА БАРИЕРА. Нерешени емоционални проблеми също са причина да забравяме.


5. Поддържане на форма.

-достатъчно сън
-спорт, игри,разходки
-закаляване и пр.

5. Здравословно хранене.

Това е мили родители. Надявам се темата да ви е интересна. Очаквам вашите мнения и коментари.И до скоро!
Ваш д-р Михайлов
Аватар
metsababa
Site Admin
Мнения: 200
Регистриран на: 17 Авг 2010, 15:54

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от metsababa »

ДЕНЯТ Е ПРЕКРАСЕН - 20.09.10 г. - Участие на д-р Михайлов

Новата учебна година започна, а заедно с нея и проблемите свързани със здравето на учениците.Според изследване на московски физиолози само 3% от учениците завършват средното си образование здрави. Оказва се, че усвояването на знания си е сериозен труд. Най-уязвими са зрението, гръбнакът, стомаха. За много болести пряко или косвено е виновен стресът – физически и психически. Нерядко те са свързани помежду си.

Ето какво пише една майка на първокласник – „почва да изпитва силно притеснение щом влезе в сградата. До степен, че се сковава, очичките му стават по-големи, не ме слуша, не отговаря на въпросите и очевидно изпитва дискомфорт, неловко му е, съсредоточен е само в едно нещо и имам чувството, че това е нещо е да не сгреши ако каже дума или направи действие. Докато беше в градината ме караше сутрин аз да питам госпожата за неща, които него го интересуват.......... просто се страхуваше сам да го направи.” :!: :!: Много точно описание на човек в стрес. Ако в този момент измерим пулсът, сигурно ще е повипен, артериалното налягане – също, повишава се и кръвната захар. :!: :!: Към това може да прибавим чантата – 4,5-5 кг за 18-20 кг деца.

1. Симптоми за хроническо претоварване:

Детето не може да заспи дълго време, въпреки че ляга по-късно от определеното време. Малките ученици искат да спят следобед, въпреки преди това са протестирали срещу следобедния сън.Естествено е при пренапрежение да се стигне до такава възбуда.

:!: :!: Чаша морковен сок (богат на витамин В 1) ще помогне за отпускане на нервите.
:!: :!: Вечерта – чаша чай от маточина с малко мед. 1-2 чаени лъж. маточина ще успокоят детето и ще подкрепят имунната система.
:!: :!: Добре е да се има пред вид хомеопатичният препарат Coffea cruda 15 (9) CH - 5 зрънца преди лягане. Средство при превъзбуда, мисли, които не дават покой, някои форми на главоболие.
:!: :!: За най-малките е подходящ комплексният препарат Dormikind – да смучат бавно по една таблетка вечер, 30 минути преди сън. Ако са превъзбудени и през деня – 3-4 пъти дневно по една таблетка.
:!: :!: Може да помогне и ароматна възглавница. В подходяща торбичка от американ или хасе да се поставят по 20-30 г комунига, хмел и лавандула. Торбичката се поставя близо до главата. Или да се накапят няколко капки върху някоя любима плюшена играчка лимонено или портокалово масло и играчката да се постави близо до главата на спящото дете. Цитрусовите аромати имаат великолепен усспокояващ ефект.

2. Влошаване на апетита.

Детето отказва да се храни преди училище, в най-добрия случай взема закуска със себе си. :idea: :idea: Да се следи теглото! :idea: :idea: Изследване на московските физиолози показва отлсабване в резултат на претоварване при 60% от московските първокласници още до Нова година. А подрастващиете трябва да прибавят към теглото, не да слабеят! Нарушава се равитието им. от verjy » 28 Сеп 2009 14:43 „...на моята ученичка и харесва да ходи на училище но почти отказа да се храни, може би стреса при нея се изразява така.....Иначе не плаче ,не се оплаква, в училище са доволни от нея,ориентирала се бързо. Благодяря Ви за полезните съвети в темата ще се опитам да и засиля организма защото се опитваме и да се разболеем.” И това може да се свърже с нервното напрежение. Нали съществува нервна анорексия.

:!: :!: Тук ще помогне хомеопатичният препарат Natrum muriaticum 15 (9) CH. Да се смучат бавно по 5 зрънца вскя сутрин докогато е необходимо. При подобрение, приемите може да се разредят през ден, например по 5 зрънца понеделеник, сряда, петък.

3. Сядайки да се готвят, дълго време не могат да се съредоточат – размотават се дълго, подреждат моливи, търсят тетрадки, учебници…

Учителите се оплакват, че в час се въртят, не слушат обясненията, не отговарят точно на въпросите. от cchery » 28 Сеп 2009 15:45 „...първо почна с въздишки, после почна да пъшка все едно мотика а не химикал имаше в ръцете си, след което се разподсмърчка, чувах как стола му се върти, говори на котката колко му е тежко, после дойде и ни обясни, че му е напрегнато, след което вече го чувах да хлипа, после имаше едни похлопвания на дърво, както се казва - видях през открехната врата, че просто си отпуска главата върху бюрото и тя хлопа, накрая се разрева с глас. Всичко това отне 1 час, през който имаше 5 думички - само за часовете в понеделник.”

4. Малкият ученик е превъзбуден, хиперактивен. По-големите - грубиянстват.

Подвижността на детето е защита от претоварване. А грубоста в тинейджърска възраст – признак на емоционален дискомфорт.

:!: :!: В този случай най-доброто лекарство е движението. И първолаците се нуждаят от 7 км ежедневно – да пробягат, изходят, изразходват в игри еквивалентно количество енергия. Би следвало да получат 3 км от дозата си движение в училище, а останалите 4 км да осигурят след занимания в училище.
:!: :!: За лесно избухващите – Nux vomica 9 CH. Да се приемат 1-2 пъти дневно по 3 зрънца.

5. Детето често страда от главоболие, може да се е повишило кръвното налягане.

Рязкото повишение на кръвното налягане е по-често при момичетата. При норма за систолата 80–100 мм ж. ст. При малките ученици, от непосилното училищно натовараване артериалното налягане може да стигне до 115–120.

:!: :!: Тук може да се има предвид един (индийски) билков прапарат, Ментат. Приемат се 2-3 пъти дневно по 1-2 таблетка. Освен, че помага при главоболие, подобрява и запаметяването.
:!: :!: И една проста билкова комбинация – да се смесят в равни части бял имел, цвят и листа глог, маточина. По 1-2 чаени лъжички от сместа се запарват в чаша вряла вода 10-15 мин. Спокойно може да се изпиват по 3-4 чаши през деня.

6. Детето непрестанно страда от простуди.

Време за преразглеждане на приоритетите. Отличните бележки или здравето са по-важни.

:!: :!: Но е добре освен намаляне на темпото в смисъл престараване да се имат някои ефективни средства за укрепване на имунната система.
:!: :!: Цитираните в началото морковен сок и чай от маточина са много надеждни имуномодулатори при системна употреба.
:!: :!: Към мерките за предпазване може да се прибави клеева тинктура.

ПРИГОТВЯНЕ НА КЛЕЕВА ТИНКТУРА

30 г прополис (пчелен клей) се разтваря в 100 мл 90-95% етилов спирт след предварително нарязване или натрошаване. Приема се 3 Х дневно по 30-40 капки в супена лъжица вода или друга течност. Дозировката за деца : 1-2 капки на прием за всяка година живот. Пример: 5 годишно дете приема 3 Х 5 -10 капки дневно.

:!: :!: За профилактика на вирусни заболявания от месец октомври до м. март по 1 доза дневно- 20- 30 капки, при неразположение, грипна епидемия, 3- 4 дози дневно.

:idea: Важно! Клеевата тинктура е много важно средство при язва и гастрит. Деца, които са имали и в предни години проблеми със стомаха е добре да я приемат поне един месец три пъти дневно в дозата за възрастта. Известно е, че наесен и напролет се обострят язвите и гастритите. :idea:

И още:

:!: :!: Оscillococcinum – oт началото на октомври да се приема по една доза (цялото флаконче е дна доза) седмично – 3 опаковки. И още три приема по веднъж месечно, примерно на 1. ноември, 1. декември, 1. януари.
:!: :!: И още един комплексен препарат – Engystol – Пак в началото на октомври да се употреби 1 опаковка като детето приема 3 пъти дневно по една таблетка.
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от Kleo »

Просто искам да се запиша в тази супер полезна и интересна тема! :940
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Mstar

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от Mstar »

Аз също се записвам!
Учудена съм,че няма никаква активност!
Моят син е ужасно стресиран от училището и от една определена г-жа.Въобще не се старае и забележките от г-жата все са "Много небрежно!".Не иска да пише;пише грозно и казва,че не може.Казва,че мрази училището,че иска да го взриви;понякога е толкова отчаян,че казва " Ще се самоубия"... :328 И това е едва в 3кл.А е от отличниците.Казва,че не бил силен,а 2ра г. вече тренира карате; - не може да хвърли медицинска топка и реве; не бил добър на нар.топка......И тем подобни.Това са съвсем обикновени неща,не е нищо по-сложно.
Не зная как да го убедя да си изпълнява задълженията без да се нервира,ядосва, реве....
Ако някой може да ме посъветва, бих била много благодарна!
Ще опитам от по-горните съвети, дано се получи!
Аватар
Мърмори
Философска система
Мнения: 1304
Регистриран на: 19 Авг 2010, 21:51

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от Мърмори »

Моята Дарена се държеше по подобен начин миналата година-беше първи клас. ТЯ от бебе е доста мудна,но това си е натурата й, аз не мога да я променя- и в къщи си е такава. Един ден г-жата ми се оплака,че целия ден ревала,че не можела да се справя и й било много трудно, че не била бърза като другите деца... И по тази причина цялата година изпадаше в стрес,когато трябваше да имат физическо. Тя чете съвсем гладко от 4 годишна,смяташе много добре още в предучилищната,но просто по-трудно се концентрира,постоянно се заблява на някъде...И затова не успява да се справя достатъчно бързо. Тогава Док ми каза да й давам калкарея карбоника 9 СН по 3 зр.преди училище и вечерта пак. Имаше ефект,определено,даже сега си мисля,дали да не започна отново,защото все има да си дописва в къщи нещата от работата в клас. Все се надявах да го преодолее това,но явно така ще е...и аз не знам какво да я правя вече...
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от Kleo »

При Алекс засега забелязвам само две промени - повишиха му се желанието за сън и апетитът :)
Не ми изглежда стресиран, тревожен или потиснат, напротив - в училище много му харесва.
Чувства се горд, че разполага с джобни парички, както и с мобилен телефон (и с двете неща борави изключително зряло за възрастта си, и аз се гордея много с него).
Но темата ми се вижда много важна и полезна, затова реших да я повдигна мъничко :222
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от cchery »

vihrogonche написа:При Алекс засега забелязвам само две промени - повишиха му се желанието за сън и апетитът :)
Не ми изглежда стресиран, тревожен или потиснат, напротив - в училище много му харесва.
Чувства се горд, че разполага с джобни парички, както и с мобилен телефон (и с двете неща борави изключително зряло за възрастта си, и аз се гордея много с него).
Но темата ми се вижда много важна и полезна, затова реших да я повдигна мъничко :222
Обърни внимание върху апетита. :D Коси беше едно доста кльощаво дете в градината, но първите 2 класа в у-ще му се отразиха негативно на килограмите. Отделно от това е застояването по чиновете и мизерните часове по физическо.

Ние не даваме джобни пари на Коки. В интерес на истината той си има касичка вкъщи с известна сума и може да си я ползва, но онзи ден си говорихме и сам ми каза, че няма нужда от пари в училище. Обърнах му внимание върху това да не взема като го черпят съучениците, защото "черпнята" е солети с шоколат, кубети, чипс и т.н. :126 :126 . И това е всеки ден.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от Kleo »

Как мина ваканцията на вашите ученици?
При Алекс тези 16 почивни дни преминаха главно в игри и сън :)
Затова последните 3 дни се озори от писане, писане и пак писане на букви и цифри...
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Лесно ли е да си ученик

Мнение от cchery »

vihrogonche написа:Как мина ваканцията на вашите ученици?
При Алекс тези 16 почивни дни преминаха главно в игри и сън :)
Затова последните 3 дни се озори от писане, писане и пак писане на букви и цифри...
Игри, сън, четене, пързалки - това беше ваканцията на Коки и мисля, че много му хареса! :) :) След което и той 3 дена писа домашни, ама..... кво да се прави?!
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Публикувай отговор