Въпреки, че чувствам, че казах всичко, което трябваше да кажа и вече се завъртам в един кръг, който недолюбвам, ще пусна и този си постинг. Може би последният!...
Е защо така пък сега?! Тамън се оформи дискусия, полемика и ти решаваш да спреш с писането А пък аз не усещам да съм казала всичко, което имам да напиша по темата
...Има деца таланти в математиката, има деца-таланти в литературата, в спорта, в рисуването, в музиката! Трябва ли да им казваме, че само защото са добри с топката, колелото, пианото и т.н., не им е необходима езикова култура и основна математика?!...
Разбира се, че НЕ! Посочи ми къде твърдя това горното? Никъде, естествено. Не го и мисля. Аз не смятам талантите за по-важни от базовите познания по математика и езици, аз просто ги считам за ЕДНАКВО важни с тях, просто ги поставям на една и съща летва, нито едното не е по-долу от другото според мен. Виждам, че според теб това не е така и съм ОК с твоето мнение. Не съм ОК единствено с това, че се смяташ за единствено правата в спора и дори за миг не отчетеш и чуждата гледна точка по въпроса. И не, не се опитвам да ви убедя в моята теза, а се опитвам просто да видите, че има и друго, различно от вашето мнение, което също може да бъде аргументирано, нищо повече от това
...Не ти ли се струва есествено, масовото училище да създава своя ред на база масовия ученик, т.е. онези, които са мнозинство?!? Според теб нормално ли ще е 90% от децата да учат далечни от тях неща, заради останалите 10%?!...
Не, няма да бъде нормално мнозинството да учи далечни за него неща заради малцинството. Аз твърдя друго нещо - че не бива да се пренебрегват едни учебни дисциплини за сметка на други! И определено смятам, че малките ученици (примерно до 4-ти клас поне) трябва да имат ВСЕКИ ДЕН физическо възпитание и спорт, така щото да изразходват енергията си и да бъдат със здрави тела, а не само 2-3 пъти седмично! Например Алекс има физическо само 2 пъти в седмицата - във вторник и в сряда - и смятам това за недостатъчен брой часове в учебната му програма. Тоест според мен истината е някъде по средата. Няма всички деца да станат математически гении и/или литературни таланти я! Но затова пък колко би било хубаво децата от малки да се специализират в сфери, в които са природно силни, примерно след 4-ти клас. А дотогава да си се учат всякакви учебни дисциплини, именно за да се открие кое дете къде показва дарба и желание да учи. Затова лично аз смятам, че от 1-ви до 4-ти клас е необходимо да се натрупа и покрие един БАЗОВ МИНИМУМ от ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ по ВСИЧКИ ИЗУЧАВАНИ ПРЕДМЕТИ - от математиката и българския език, през английския език и литературата, та до околния свят, рисуването, музиката и домашния бит и техника. Тоест продължавам да смятам, че ВСИЧКО е важно, същински важно и основополагащо за бъдещото развитие на личността!
Наистина смятам, че още в скайп-а видяхме, че има разминаване между нашите позиции по въпроса, и какво от това, Чери? Всяка ще сподели собственото си схващане, ще се аргументира, ще се запознае с мнението на другите хора в дискусията и или ще ревизира до известна степен мисленето си, или ще остане на същото мнение. И в двата случая не виждам проблем, честно казано. Та нали затова хората сме различни, отделни същества?