Гражданско общество за промени в образованието

олеся

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от олеся »

Моето лично мнение за целодневното обучение е положително. Моята дъщеря беше така от 1 до 4 кл. Имаха си целодневна програма по всички предмети и съзнанието им беше непрекъснато заето с учене и то целенасочено и организирано.
Тук не става дума за занималня.
В къщи въобще не се учеше, само за събота и неделя имаха домашни. През останалото време, след като се прибереше към 17ч. от училище - игри и разтоварване. Така свикна да разчита само на себе си и въобще не пишем заедно домашни, не учим заедно уроци и т.н. Затова ми е малко странно като някои майки увиснат на главите на децата си и учат, пишат заедно с тях и се превръщат от родители в "мъчители".
От друга страна бях спокойна, че детето ми е под контрол и съзнанието му е заето с полезни дейности под график и знам какво прави във всеки един момент.
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

олеся написа:Моето лично мнение за целодневното обучение е положително. Моята дъщеря беше така от 1 до 4 кл. Имаха си целодневна програма по всички предмети и съзнанието им беше непрекъснато заето с учене и то целенасочено и организирано.
Тук не става дума за занималня.
В къщи въобще не се учеше, само за събота и неделя имаха домашни. През останалото време, след като се прибереше към 17ч. от училище - игри и разтоварване. Така свикна да разчита само на себе си и въобще не пишем заедно домашни, не учим заедно уроци и т.н. Затова ми е малко странно като някои майки увиснат на главите на децата си и учат, пишат заедно с тях и се превръщат от родители в "мъчители".
От друга страна бях спокойна, че детето ми е под контрол и съзнанието му е заето с полезни дейности под график и знам какво прави във всеки един момент.
Оли, всичко се свежда до личното виждане на родителя! Аз знам, че една голяма част от останалите майки и бащи споделят твоето мнение. Знам и за такива, за които е по-лесно детето им да е на у-ще по 8-9 часа така щото те няма да се грижат за него и да им се налага да му обръщат внимание. Но съществуваме и ние, останалите проценти от всички български родители, които НЕ ЖЕЛАЕМ ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО целодневно образование! Къде остава нашето право на избор? Къде сме ние като част от българското общество?! В крайна сметка, всичко, което аз искам е да се премахне голямата подчертана дума горе, а имено ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО!!!!!!! Нека има занимални или както и да се водят тези часове, но всеки родител да има право да избира дали да запише детето си там, или на друго място, което е избрал!!!!!
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
олеся

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от олеся »

cchery написа:... Знам и за такива, за които е по-лесно детето им да е на у-ще по 8-9 часа така щото те няма да се грижат за него и да им се налага да му обръщат внимание. ...
Да, има и такива родители, които с цел да не се занимават с децата си избират такива училища, но за щастие в нашето семейство не е така. През свободното от училище време се спортува, излиза се сред природата, срещаме се с приятели, четат се книги, играят се игри. И най-важното с дъщеря ми сме приятели, които споделят свободните си часове с удоволствие заедно.
Аз съм "за" целодневното обучение на база на собствения си опит. Тази година ни е първата на 1/2 уч.ден и виждам разликата. Предполагах, че 5 кл. ще е много тежък и дъщеря ми продължи да ходи само на тенис 2 пъти седмично. Като виждам как за 30 мин. си подготвя уроците и след това засяда на скайпа или пред ТV, за следващата година вече съм измислила графика: 2 пъти седмично тенис, 2 пъти френски (в момента учи немски и англ.в у-ще) и 1 път уроци по математика за развитие на логическо мислене. Така отново ще бъде заета целодневно. Само че това ще го организирам аз и такива родители като мен. За съжаление повечето деца висят в интернет или по градинките се шляят безцелно и вършат глупости. Ето за такива случаи спасението е ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО целодневно обучение.
Смехурко

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Смехурко »

cchery написа: [*]Помагалата - значи в линка, който си постнала първо пише: "Стигнахме и до това как толкова много помагала се използват рационално в рамките на 35 минути и как това води до голям обем дом. работи.", после се подчертава, че "Но не може да не може без помагала след като учебниците отговарят на критериите и са достатъчни за усвояване на учебното съдържание, задължително според Стандартите." - и аз се пообърках :1062 . В крайна сметка каква теза застъпвате вие: че помагалата са излишни или не може без тях?!?![/list]

И последно вие в сдружението на какво мнение сте относно промяната в закона за образованието по отношение ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО целодневно обучение до 7-и клас?
Според СНБМ помагалата не се ползват пълноценно за краткия учебен час.
Допълнителните помагала са създадени с цел упражнение с цел затвърдяване на знания. Учебниците са задължителните, а помагалата могат да се препоръчат, но не и да се купуват от родители задължително. А и не трябва задължително да се носят всеки ден. СНБМ не е против да се използват помагала, но да бъде в къщи. А ако има къде да се оставят в стаята може в клас.
Ако учителят не си позволява да изисква толкова помагала, няма как да не си преосмисли работата
Учителят трябва да бъде творец, а не да накара децата да отворят помагалото и самостоятелно да работят.
Учебните помагала са хубаво нещо и не ги отричаме, не е въпросът дали ще се ползват, а как- нали не може да се изискват 4 помагала по един предмет за да се пише в една страница. Друг е въпроса че образованието е безплатно и задължението да ги купуваме противоречи на Конституцията.
СНБМ е против задължение на ученика да е да носи всички помагала и учебници необходими за безпрепятственото провеждане на часа, както пише във вътр. правилници

Целодневното обучение няма да е задължително.
http://nmd.bg/news/milena-damyanova-tse ... lzhitelno/" onclick="window.open(this.href);return false;
олеся

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от олеся »

В нашето училище от тази година ще има шкафчета за всеки ученик в училище. Надявам се с това да се облекчи и теглото и обема на раницата. Е, поне багажа за физическото, рисуването и разни други подобни предмети ще стоят постоянно в училище и няма да се разнасят непрекъснато.
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

Родители в Стара Загора не искат занималня за децата[/quote]

Ами аз се чудя тази инфо какво трябва да ми говори?!? Че хората могат да осигурят присъствие на възрастен вкъщи, който да остане с детето след училище; или пък че пращат децата си на частни занимални; или пък че просто не са доволни от съществуващите занимални и не им се доверяват; или че..... мислят подобно на мен, а имено че 8 часа престой в у-ще ще е убийствено за учениците?!?!
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
Сиренце
Със словото напред
Мнения: 1652
Регистриран на: 13 Окт 2010, 13:58
Местоположение: Черни Вит

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Сиренце »

Мога да коментирам защо в нашето училище, например, няма да има занималня, а именно
cchery написа:..... мислят подобно на мен, че 8 часа престой в у-ще ще е убийствено за учениците?!?!
Ако в училището следобедите са организирани по различен начин - с посещения на клубове по интереси, с игри не само в класната стая, ако самите класни стаи са обзаведени подходящо, т.е. така, че дават възможност и за почивка, то може би целодневното обучение ще е ефективно. При нас не се получи и в края на деня децата бяха буквално изтощени. Затова единодушно решихме, че освен ако родителите на ПОВЕЧЕТО деца изрично поискат такава форма на обучение, тази година да не го въвеждаме като задължително.
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от Kleo »

Да споделя вече личен опит:
Алекс е на училище от 8 докъм 17, когато го взимам от занималнята. Денят му протича по следния начин - от 8 до 12 си е с класната, предимно учат, като на всеки 35 минути имат по минимум 10 минути междучасие. Ако е хубаво времето, учителката ги извежда навън за по половин-един час (на двора). В 12 отива в стола и обядва първо, второ и трето. Поема ги господинът им от занималнята. С него си пишат домашните, като той много им чете приказки, разказва им истории и държи на чистия въздух и игрите на открито, затова почти винаги ги заварвам навън, на двора, тичат, скачат и се забавляват истински. Вярно, когато го взимам, е доста уморен, но изглежда много щастлив ... и доволно мръсен :1062 Просто детето ми за пореден път случи на страхотни педагози и учители, да са живи и здрави!
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
ekaterinak

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от ekaterinak »

Днес попаднах на нещо супер интересно. Родители и изобщо граждански актвни хора са се включили в един проект на име "Направи училище". Като прочетох загалвието се върнах малко назад във времето в час по ръчен труд. Идеята е достат добра, но не мисля, че родителите и хората, които я поддржат, ще успеят да я развият. Българите мразят промяната, когато е трудна и изисква усилия. Като прочетох, че училището няма да се води по 30-годишна програма, а ще заложи на новите идеи, чак ми се прииска пак да се върна в първи клас. Прекалено утопично ми звучи цялта идея с училището на живота, където не учиш само математика и български, а те подготвят за истнксите неща..
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: Гражданско общество за промени в образованието

Мнение от cchery »

Интересна информация си ни пуснала, Екатеринак! Копирам подробностите в този постинг:

Инициативата е подета преди година в столицата. Група родители започват да споделят идеи в Интернет пространството. Вдъхват си кураж, че зависи и от нас - да направим от училището - "нещо вкусно"!! Запалват се много хора и така сдружение "Селище Зелено Училище" решава да кандидатства с проект, за да намери път към мечтата. Днес тази мечта се финансира по Програмата за подкрепа на неправителствените организации (НПО) в България по Финансовия механизъм (ФМ) на Европейското икономическо пространство (ЕИП) 2009-2014.

Сега - в началото на 2014г. проектът "Направи училище" тръгва да разбива клишетата, в които потъна родното образование. Търси съмишленици и партньори, които да върнат увереността на поколенията, че пиететът кам просвета и наука не e празна работа. И защото е крайно време да спрем да пъдим децата си с безразличието ни към факта, че даскалото се е превърнало в нещо скучно, нещо тъпо, нещо - далеч от интересите на младите българи! В два граждански форума - един за Пловдив и един за София, можете да станете част от една НОВА ВИЗИЯ ЗА УЧЛИЩЕТО, като споделяте собствени отговори на въпросите: Защо се налага да мислим за училища от нов тип? Каква е философията и целите на образованието в съвременното училище? Къде е балансът в ролите на учителя, ученика, родителя в една училищна общност? Как се управлява едно училище? Какви са администартивните и регулаторни въпроси, с които се сблъсква? Къде се крие финансовата устойчивост?

Двата Форума са само етап от проект "Направи училище: създаване модел на съвременно българско училище с участието на обществеността"- разясни Георги Мавров, ръководител на проекта.

Чрез тях и чрез онлайн дискусии в социалната мрежа Facebook, Проектът се надява да скрои нова визия за българското школо. Тя ще се напасва в срещата на мнения, обзора на модерни практики в света и най-вече в нагласата, че сме участници в процеса на преформулиране същността на образованието и организацията на училището в 21 век.

В момента тече подбор от участници във форумите / по 15 души за столицата и толкова за града под тепетата/, които да преминат през специално разработена обучителна програма за повишаване на компетентностите. Индивидуалните и групови интерактивни сесии и фасилитирани дискусии ще се случват едновременно в София и Пловдив в рамките на 5 месеца (от февруари до юни, с 10 срещи) и ще обхващат темите: образователни цели, принципи и ценности на съвременното училище, изисквания към неговото управление, организация на учебния процес и учебна среда, методика на обучение и учебното съдържание.

Обученията ще бъдат водени от български и чуждестранни лектори от Унгария, които ще представят опита си в създаването на успешна образователна алтернатива (демократично училище).

Инициаторите се надяват, че през лятото преминалите през обучителната програма по проект НАПРАВИ УЧИЛИЩЕ ще могат да формулират общ модел за съвременно българско училище. Те предвиждат и представяне на този модел на специална конференция през 2014 г.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Публикувай отговор