е точно така и точно това правя и аз. НО СЕ УМОРИХ! Не става цял живот напук и навъпреки! И още повече, че създавам умения и давам знания на децата ми, които по никакъв начин няма да им помогнат, когато стъпят в учреждение, институция, работа и т.н. Защото там ще работят и те ще зависят от всички ония, които люпилнята е заразила и разболяла. Какво излиза, че цял живот ги съветвам да виждат цветове в тъмното, а накрая им се налага да приемат мрака за даденост и да зависят от него!!!dexter написа:Учебникът казва едно, какво пречи да прочетем с децата и друга книга по история - например? В училище изпитват с тестове - какво пречи да поговорим за материала с детето, вместо да проверяваме дали дава верните отговори? Какво пречи да спрем телевизора и компютъра и да си осигурим още един свободен час за разговор с децата? Защо да не ги заведен на разходка, вместо на детския кът? Всеки ден имаме възможност да правим избор какво да се случва с живота ни, с живота на децата ни. Ако изберем лесното - ами държавата ни е дала алтернатива с детските заведения и училищата. Ако пък решим, че има смисъл да се занимаваме сами и да плуваме срещу течението - едва ли държавата в сегашната си форма може качествено да ни попречи.
Има неща, от които трудно можеш да избягаш! Аз съм сигурна, че Нелката пише от опит, когато казва това:
защото го виждам по сина ми! Щом той само преди месец ми каза нещо от сорта: "Мамо, чувствам се като някой учен - само пиша, чета и уча и по малко спя!" А Е ЕДВА ТРЕТИ КЛАС!Нели написа:......че детето ми е заето с учене (и реално - работещо) повече от един работен ден с нормалната продължителност от 8 часа (7 учебни часа в училище, понякога с осми "нулев" час, плюс поне два часа подготвяне на уроци и писане на домашни), т.е. натоварено с непосилно бреме.......
Образователната ни система е пълен отврат! Говоря за учебния материал и не засягам преподаватели! 2 разказвателни предмета в трети клас, когато...... когато тепърва се учат строеж и структура на текста!!!!! Как едно дете ще си изгради и ще предложи отговора си на учителя според изискванията - въведение, разказ, заключение, когато...... не знае за това?!?! И пак ще ми кажат, учете вкъщи! Ами аз вече съм учила..... цели 12 години! И детето ми учи, прекарва доста време в у-ще!
Вчерашният ми постинг в блога, за шарените фенери, спести още нещо, което продължава да ме изумява. Детето, за което разказвам там е предучилищна група и учат по системата на "просвета". Освен всичко друго, имат тетрадки за домашна работа (говорим за 5-годишни деца, І-а предучилищна група), които тетрадки се събират от госпожите и се проверяват на всеки 2 седмици!!!! И част от задачите са, детето да разкаже приказка или преживяна история, и родителят да я запише в тетрадката и така да стигне до госпожите!!!!!!!!! ЗА МЕН Е БЕЗУМИЕ ТОВА! Ама бързам и не мога да се обоснова за момента. По-късничко!