Разтоварването на раниците в началния курс ще стане възможно, след като учениците получат по два учебника за всеки предмет.
Ама, разбира се, това е най-доброто решение! Нали по този начин "нашите хора", дето спечелиха конкурса за учебниците ще гушнат двойно! И откъде ще дойдат парите? - от моя и вашия джоб! Все си мисля, че не могат повече да ме изненадат от нашето министерство, но винаги успяват. Как ли го правят
!? С много мисъл и далновидност, предполагам.
Кажете ми, моля ви се, всички ли са толкова тъпи или аз не съм в ред -
не е ли по-евтино и нормално да издадат електронните учебници и да оборудват всяка класна стая с мултимедия?! Тя няма да се сменя на всеки три години, ще се използва пълноценно и ще се стимулират учителите да разнообразяват уроците и методите на работа /сега за да покажа една презентация в клас, от предния ден заявявам ползването на проектора/. И пак няма да е нужно да се носят учебници в училище, но ще спасим и хектари гора, на децата ще им е интересно, на учителите - по-лесно! Но защо ли трябва да мислим за тези неща, като може да хвърлим маса пари на вятъра, нали това го умеем най-добре, тук, в България.
За по-леки ранички за големите ученици, просветното министерство предлага въвеждането на ежеседмичен учителски график за всеки предмет.
О, да, давайте, че ни е малко писането! Вместо да възпитаваме и обучаваме децата, ние ще пишем. И сега навсякъде негласното правило е "Пишете каквото искат да видят, а правете каквото си знаете!" И ние творим - разпределения, анализи, отчети и обяснения, преструктуриране на учебен материал, графици за консултации, за часове по Безопасност на движението, по Гражданска защита, по .....май... си! Ако щете ми вярвайте, но едни и същи неща ги пишем отново и отново, за да "Кипи безсмислен труд", както казва една моя колежка.
Ох, извинявайте за гневния тон, но е края на учебната година, цялата тая бумащина ме е заринала с пълна сила и това инфо ми дойде в повече.