Аз съм си гръмнала бомба от поне 3 години! Ама то това и кучетата го научиха..... Ще се опитам да систематизирам моето мнение, иначе ще се отплесна в пиеса от десетки действия :Ver написа:Именно.tita написа:А опитите за пречупване на характера на децата, според мен, започва още от яслите. Защото, всяко дете трябва да бъде вкарано в определени приети от обществото стереотипи, осигуряващи послушни и лишени от собствено мислене деца, които ще пораснат в лесно манипулируем електорат.
То аз затова сега "избухвам", щото моите имаха късмета да не посещават ясли и градини
Осигурих им свобода доколкото можах (и своята), сега трябва да се учат да си я осигуряват сами.
- Унифицирането - всеки вторник от 9,30 часа трябва да изрязваш фигурки от гланцова хартия и да ги лепиш върху бял лист. Всеки четвъртък от 10 часа трябва да стоиш на столчето си в групата и да внимаваш в часа по математика. Всеки петък трябва да пееш песента за "Мечо още си доспива", а на теб да ти се спи като идиот, защото си станал в 7 часа, та да сколасат родителите ти да те доведат до 8 в градината. Не може по-късно - такъв бил режимът. Всеки ден след закуска трябва да пикаеш и сереш (извинявайте ме за думата) нищо, че нямаш подобни нужди. А когато по време на обедния ти сън ти се допикае, ти е забранено да ходиш, защото разваляш дисциплината. Всеки ден в 12,30 часа трябва да си в леглото и да заспиш, нищо че си се събудил преди 4 часа - и то на възраст 6-7 години! Режим като при бебетата! А ако не можеш да спиш, майка ти и бащата ти трябва да те вдигат в 6,30 часа сутринта, за да ти се доспи! И ако това го имаш минимум 4 години (от първа та до четвърта група в градините, а е възможно и още 2 да се прибавят от яслата), то кажете ми какво съзнание се формира у едно подрастващо дете?!? Не е ли това промиване на мозъците, че само това е начинът?! Иначе разваляш колектива? А ако имаш инициатива, те обявяват за проблемно дете?
- Режим - този режим е съобразен с трудовото ежедневие на персонала в градините. Не с децата. В училище - претрупана програма още от първи клас с малко часове по физическо. Липса на хубави и качествени физкултурни салони. ЦЕЛОДНЕВНО обучение. Задължителни ЗИП, че и СИП. Тези последните наистина са свободно избираеми, ала много често ги води класната и ако се запишеш, получаваш приоритетно отношение. Обаче това добавя поне още един час в седмичната ти програма. Кое е промиващото тук?! Ами ако не се "логнеш" на всички СИП-ове и кръжоци, които ти предлагат, явно си тъпичък и ще почнеш да изоставаш!
- Учебна програма - чудеса с незнаен произход! "Свален" материал от горни курсове. Променена методология на самия учебен процес, т.е. заложен много материал, а намалени часове за затвърждаване! Помня как в първи клас Коси единият ден усвояваха буквичката "А", а на следващия "Б". И в третия час за седмицата по БЕ (бълг. език) затвърждаваха двете буквички заедно. Което може и да ви звучи като "нищо работа", ама за едно 7 годишно дете, което тепърва се учи даже да я изписва правилно тази буквичка, си е малко. Кое е промиващото тук? Ако не се справиш в тези малко на брой часове с материала "както другите" си тъп или бавноразвиващ..... по-скоро т.нар. изоставащ! Лично аз се шокирах , когато разбрах, че още от първи клас почват консултациите с изоставащите ученици - и говорим за класа на Коси, не в някое гето?!
- Учебният материал - тук ще дам пример с линк. Нещо, което Момчил забеляза миналата година в учебника по музика на Коки - . Ако някой се опитва да да приложи "на практика" "интеграцията" на "ромите" - не случайно всички думи са в кавички, почвайки от малките деца.... много е сбъркал. Или е сбъркал поне що се отнася до децата на нашето поколение. Но ако все пак нашите деца възприемат, че е нормално да има маанета по сватби и дискотеки, че оркестър "Карандила" е постигнал много повече от Берковската духова музика и че Слави е по-велик от Васко Найденов, то по всяка вероятност и внуците ни ще мислят така! Ето го промиването.....
Човекът и природата, Човекът и обществото ..... права е Вер - кому е нужно да се променят заглавията "природознание" и "родинознание/история" с нагласени словосъчетания?! Трябва да се учим на взаимоотношения с природата и обществото или да сме част от тях?!
Четене за време - моето дете чете за минута към 90-100 думички в зависимост от текста! И е втори в класа си - другото дете чете над 120 думички за минута........ аз се втрещих , че съществува такова нещо?! Кой и как е сметнал, че мозъче на 7-8 години ще вникне в смисъла, който носи текст от 120 думи, ако го чете за 1 минута?!
Не стана кратко отново!