"Второкласна"

Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

Ver написа:
tita написа:А опитите за пречупване на характера на децата, според мен, започва още от яслите. Защото, всяко дете трябва да бъде вкарано в определени приети от обществото стереотипи, осигуряващи послушни и лишени от собствено мислене деца, които ще пораснат в лесно манипулируем електорат.
Именно.
То аз затова сега "избухвам", щото моите имаха късмета да не посещават ясли и градини ;)
Осигурих им свобода доколкото можах (и своята), сега трябва да се учат да си я осигуряват сами.
Аз съм си гръмнала бомба от поне 3 години! Ама то това и кучетата го научиха..... Ще се опитам да систематизирам моето мнение, иначе ще се отплесна в пиеса от десетки действия :1062 :
  1. Унифицирането - всеки вторник от 9,30 часа трябва да изрязваш фигурки от гланцова хартия и да ги лепиш върху бял лист. Всеки четвъртък от 10 часа трябва да стоиш на столчето си в групата и да внимаваш в часа по математика. Всеки петък трябва да пееш песента за "Мечо още си доспива", а на теб да ти се спи като идиот, защото си станал в 7 часа, та да сколасат родителите ти да те доведат до 8 в градината. Не може по-късно - такъв бил режимът. Всеки ден след закуска трябва да пикаеш и сереш (извинявайте ме за думата) нищо, че нямаш подобни нужди. А когато по време на обедния ти сън ти се допикае, ти е забранено да ходиш, защото разваляш дисциплината. Всеки ден в 12,30 часа трябва да си в леглото и да заспиш, нищо че си се събудил преди 4 часа - и то на възраст 6-7 години! Режим като при бебетата! А ако не можеш да спиш, майка ти и бащата ти трябва да те вдигат в 6,30 часа сутринта, за да ти се доспи! И ако това го имаш минимум 4 години (от първа та до четвърта група в градините, а е възможно и още 2 да се прибавят от яслата), то кажете ми какво съзнание се формира у едно подрастващо дете?!? Не е ли това промиване на мозъците, че само това е начинът?! Иначе разваляш колектива? А ако имаш инициатива, те обявяват за проблемно дете?
  2. Режим - този режим е съобразен с трудовото ежедневие на персонала в градините. Не с децата. В училище - претрупана програма още от първи клас с малко часове по физическо. Липса на хубави и качествени физкултурни салони. ЦЕЛОДНЕВНО обучение. Задължителни ЗИП, че и СИП. Тези последните наистина са свободно избираеми, ала много често ги води класната и ако се запишеш, получаваш приоритетно отношение. Обаче това добавя поне още един час в седмичната ти програма. Кое е промиващото тук?! Ами ако не се "логнеш" на всички СИП-ове и кръжоци, които ти предлагат, явно си тъпичък и ще почнеш да изоставаш!
  3. Учебна програма - чудеса с незнаен произход! "Свален" материал от горни курсове. Променена методология на самия учебен процес, т.е. заложен много материал, а намалени часове за затвърждаване! Помня как в първи клас Коси единият ден усвояваха буквичката "А", а на следващия "Б". И в третия час за седмицата по БЕ (бълг. език) затвърждаваха двете буквички заедно. Което може и да ви звучи като "нищо работа", ама за едно 7 годишно дете, което тепърва се учи даже да я изписва правилно тази буквичка, си е малко. Кое е промиващото тук? Ако не се справиш в тези малко на брой часове с материала "както другите" си тъп или бавноразвиващ..... по-скоро т.нар. изоставащ! Лично аз се шокирах :1215 :1215 , когато разбрах, че още от първи клас почват консултациите с изоставащите ученици - и говорим за класа на Коси, не в някое гето?!
  4. Учебният материал - тук ще дам пример с линк. Нещо, което Момчил забеляза миналата година в учебника по музика на Коки - . Ако някой се опитва да да приложи "на практика" "интеграцията" на "ромите" - не случайно всички думи са в кавички, почвайки от малките деца.... много е сбъркал. Или е сбъркал поне що се отнася до децата на нашето поколение. Но ако все пак нашите деца възприемат, че е нормално да има маанета по сватби и дискотеки, че оркестър "Карандила" е постигнал много повече от Берковската духова музика и че Слави е по-велик от Васко Найденов, то по всяка вероятност и внуците ни ще мислят така! Ето го промиването.....

Човекът и природата, Човекът и обществото
..... права е Вер - кому е нужно да се променят заглавията "природознание" и "родинознание/история" с нагласени словосъчетания?! Трябва да се учим на взаимоотношения с природата и обществото или да сме част от тях?!

Четене за време
- моето дете чете за минута към 90-100 думички в зависимост от текста! И е втори в класа си - другото дете чете над 120 думички за минута........ аз се втрещих :1215 , че съществува такова нещо?! Кой и как е сметнал, че мозъче на 7-8 години ще вникне в смисъла, който носи текст от 120 думи, ако го чете за 1 минута?!
Не стана кратко отново! :oops: :oops:
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
tita

Re: "Второкласна"

Мнение от tita »

Чери, затова на дъщеря ми винаги съм й казвала 'Бъди разумна!",а не " Бъди послушна!". Така знае, че преди да направи нещо, първо трябва да го помисли. Не искам детето ми да бъде послушно. Един ден ще разбера дали съм успяла, но сега все още не знам.
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Може би сега, като предучилищната е две години, в първи клас ще е по-лесно. Знам, че 6-годишните, записани в предучилищна към някое училище учат буквите, цифрите, даже да сричат. Според мен е напълно възможно дете на 5-6 години да се научи да чета, стига да се подходи правилно. Т.е. бавно и без насилие. Ако децата се подготвят добре в предучилищната, няма да е такъв шок за тях, няма да се налага да препускат из материала в първи клас. Не знам обаче какво се случва на практика. Имам позната майка, чието дете точно в предучилищната се научи да чете, и друга, чието дете не успя, просто защото остана в градината и там заниманията не бяха никак сериозни, да не кажа, че липсваха.
Всъщност не съм на ясно - има ли някаква задължителна програма за предучилищната? Или пак зависи от субективното решение на възпитателите? Помня на първата родителска среща в държавната градина госпожата каза, че до 4 години се очаква от децата да броят до 3!!! Което мен ме изуми, все пак смятам, че децата имат много по-голям потенциал от броенето до 3. Ако за 2-3 години се запознаят с числата, няма да е толкова непосилно в първи клас. Виждам го по моята дъщеря, не че е някакъв гений, но се справя много добре със смятането. И не е само тя - всички деца от групата й го правят. Но учат докато играят и като се изморят или им доскучее, никой не ги насилва.
Уффффф.... не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност. Какво може да се направи? Нищо, според мен. Просто всеки ще се спасява сам. Ако разтурването на образованието е държавна политика, не виждам надежда. Освен надеждата точно моето дете да попадне на правилния педагог. И да се окаже достатъчно устойчива.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

dexter написа: не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност..
Действителността е различна за всеки.
Моята не е същата, като тази на остналите родители в класа на Мони (както се видя ;)) и не е казано, че вие ще срещнете същите проблеми :222
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

cchery написа:Не стана кратко отново! :oops: :oops:
Ми, то по тази не може да е кратко :1062
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

dexter написа:Може би сега, като предучилищната е две години, в първи клас ще е по-лесно. Лично за мен това е огромна глупост с двете години предучилищна подготовка. А е глупост, защото го направиха заради неграмотните и неговорещи български циганета!! Може би наистина "интеграцията" им трябва да започне от градината и училището, но на каква цена?! Цената я плащаме отново ние - българите! Има български родители, които не искат децата им да посещават градини! Има такива, които искат техните деца да развиват талантите си в периода 4 - 7 годинки. Не да учат математика и буквички! Защото това е работа за първокласници! Знам, че 6-годишните, записани в предучилищна към някое училище учат буквите, цифрите, даже да сричат. Всъщност такава е програмата и в детските градини! Според мен е напълно възможно дете на 5-6 години да се научи да чета, стига да се подходи правилно. Всичко опира не до възможността, а до желанието на детето! До онова, което му се прави! Коки се научи да чете по-рано в сравнение с Бели! Но прояви интерес към книгите едва след първи клас. Докато Бели чете и в момента. А четенето е ключов момент към домашните по предмета Развитие на речта! Поне за мен! Там се пишат съчинение, преразкази, есета - няма как да го направиш добре, ако ...... не четеш! С четенето се учи правилната употреба на думите. Тяхното значение. Начина им на подреждане в изеченията. Правописа! Пунктуацията! Структурирането на един текст. Т.е. бавно и без насилие. Ако децата се подготвят добре в предучилищната, няма да е такъв шок за тях, няма да се налага да препускат из материала в първи клас. Ако децата са подготвени от двете години предучиилщна, какво точно ще правят в първи клас?! Ще се появи момента СКУКА! И отделно от това - не е ли по-добре да се следва естественото развитие на едно дете?! През периода 4 - 7 години то започва да играе най-важните си игри в живота - разиграват социални ситуации. Не съм видяла дете, на което да му е интересно четенето. Т.е. много деца имитират четене, но когато тръгнеш да ги учиш, се противопоставят!!! Мисълта ми е, че всичко трябва да става плавно и в точния момент. И още нещо много важно - ако децата тръгват в първи клас научени да четат и да смятат до 10, това означава учебният материал да се сваля още - кому е нужно това?!Не знам обаче какво се случва на практика. Имам позната майка, чието дете точно в предучилищната се научи да чете, и друга, чието дете не успя, просто защото остана в градината и там заниманията не бяха никак сериозни, да не кажа, че липсваха.

Всъщност не съм на ясно - има ли някаква задължителна програма за предучилищната? Абсолютно да! Програма има! Учебници - също! В момента Бели имат БЕЛ, Четене, Математика, Домашен бит, Рисуване, Музика, Човек и природа, Човек и общество - това са предметите, само наименованията са им мааааалко по-различнии - не ги запомних Или пак зависи от субективното решение на възпитателите? Помня на първата родителска среща в държавната градина госпожата каза, че до 4 години се очаква от децата да броят до 3!!! Което мен ме изуми, все пак смятам, че децата имат много по-голям потенциал от броенето до 3. Ако за 2-3 години се запознаят с числата, няма да е толкова непосилно в първи клас. Виждам го по моята дъщеря, не че е някакъв гений, но се справя много добре със смятането. И не е само тя - всички деца от групата й го правят. Но учат докато играят и като се изморят или им доскучее, никой не ги насилва.
Уффффф.... не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност. Какво може да се направи? Нищо, според мен. Просто всеки ще се спасява сам. Ако разтурването на образованието е държавна политика, не виждам надежда. Освен надеждата точно моето дете да попадне на правилния педагог. И да се окаже достатъчно устойчива.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: "Второкласна"

Мнение от Kleo »

Здравейте и от мен.
Алекс е вече втори клас, на въпроса на Верчето ще отговоря, че по време на междучасията излизат от класната стая, ходят до лафката, до тоалетната, ядат, разхождат се свободно по коридорите и из двора на училището. Понякога сами пожелават да останат в стаята, за да си говорят или да разглеждат свои играчки, които носят. Не е имало проблем за това. Нито в първи клас. По време на занималнята пък излизат поне 2-3 пъти за по половин-един час навън, в зависимост от времето. Общо взето изразходва енергията си. Новото тази учебна година е, че имат физическо вече 3 пъти седмично, а не 2 пъти, което е супер (е, аз искам да имат физическо всеки ден, но...), като единият път са щафетни игри, друг път е футбол и т.н. Алекс много се радва, че ходи на училище, там му харесва.
Ще се включвам отново по темата. Много интересни проблеми са зачекнати. Засега ще кажа само, че на Алекс никой не му е броял думите, които прочита за минута, нито се е целяло такова нещо. Той учи в 102 ОУ, в кв. Надежда 4 част.
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Мнението на експертите :)
http://bnt.bg/bg/news/view/85364/raven_ ... brazovanie" onclick="window.open(this.href);return false;

"За подобряването на резултатите на учениците ще помогне всичко, което се прави сега, смята Дамянова - обхващане на петгодишните, целодневно обучение, предприемачество в училищата, промяната на националното външно оценяване и матурите, новите учебни програми." - Мнението на министерството до голяма степен се разминава с мнението на пишещите в този форум :).
Прави ми впечатление, че напоследък много се говори за това колко зле сме образовани, за разлика от преди десетина години, когато все още се намираше някой заблуден да хвали качествата на българското образование. Надявам се това да означава, че има някой, на когото му пука и нещата ще започнат наистина да се променят.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Декс, да не би да искаш да кажеш, че им вярваш? :222
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Да им вярвам :)? Не мисля, че нещо ще се промени скоро. Просто мисля, че лека полека се променя нагласата в обществото. До преди време се смяташе, че образованието ни е на ниво. Сега вече започва да духа друг вятър, при което само се надявам да има положителна промяна. Каквато и да била. Напр. се надявам системи като Валфдорската педагогика и Монтесори са се признаят като образователна алтернатива. Е, не съм чак такъв оптимист да мисля, че ще стане скоро, но се надявам все пак да се случи.
Също така се надявам всякакви граждански движения на родители, родителски кооперативи и др. подобни да набират все повече популярност, за да им се чуе гласа. както и друг път е ставало въпрос - власт се взима, а не се дава :). Т.е. може да дойде един момент, в който да се наложат промени в образованието под външен натиск :). Ей такива неща.
А аз на политици отдавна не вярвам, особено пък на сегашните :221 :221 . Но това е друга тема, хич не й е мястото тук.
Конкретно за тази "новина" мисля, че е поредната с цел да се оправдаят "реформите" на МОН :). Вид манипулация на общественото мнение (ей, колко клишета изписах за такъв кратък пост :221 ).
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Още нещо интересно, което ми попадна във фейсбук днес :)

http://www.spekulanti.com/analizi-mneni ... 7.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;

да обърнем внимание на т. 7
7. Да се държат хората в неведение, като се култивира посредственост.С това се гарантира хората да не са в състояние да разберат техниките и методите, използвани, за да бъдат контролирани против волята си. Качеството на образованието, предоставяно на по-нисшите класи на обществото, трябва да е толкова оскъдно и посредствено, за да може невежеството, което разделя по-нисшите класи на обществото от върхушката, да остане на такова ниво, което нисшите класи да не могат да преодолеят.

И после т. 8 - за любителите на чалгата :221 :221

8. Насърчаване на гражданите да се възхищават на посредствеността. Да се насърчава в хората идеята, че е модерно да си глупав, вулгарен и груб …

Ноам Чомски е много уважаван от мен автор (жалко е, че преводите на книгите му на български са наистина ужасни). Но идеите му са много смислени, както и изследванията му - задълбочени. Има други автори от типа на Майкъл Мур, които с писанията си дискредитират и хора като Чомски, но пък САЩ са свободна държава и всеки има право на арена да се изяви :221 :221 .
Публикувай отговор