"Второкласна"

Ver

"Второкласна"

Мнение от Ver »

Здравейте в новата темичка на бившите вече първолаци :)
Ще ми се да ви попитам следното:
Какво правят вашите второкласници в междучасията?

Моля за отговор и учителите (Цони ти не може да нямаш поглед по темата :))
Причината поради, която се интересувам:
В училището където учи "голямата" в първи клас не ги пускаха от стаята в междучасията. Обяснявах си го с това, че хлапетата са нови, че не познават училището, което е доста голямо и буквално се пръска по шевовете от ученици и т.н.
Дани, знам че и твоята дъщеря учи в 54-то. Би ли споделила как беше при нея, когато беше по-малка :)
Аватар
Сиренце
Със словото напред
Мнения: 1652
Регистриран на: 13 Окт 2010, 13:58
Местоположение: Черни Вит

Re: "Второкласна"

Мнение от Сиренце »

Веднага се включвам в темата, още под пара, че днес бях дежурна :plezya se .

Вер, да не искаш да кажеш, че цял ден държат децата затворени в стаята :1215 :1215 :1215 ??!! И после имало агресия, хиперактивни деца и детски неврози - ами какво да я правят тая енергия, дето извира непрекъснато!
Ще опиша как е при нас, с уговорката, че сме малко училище - около 70 деца.
В малките междучасия, учениците обикновено тичат до тоалетната, пият вода (при нас пият от чешмата), а малките се гонят по коридора, качват се на площадката между етажите и се спускат по парапета. Тук се включвам аз и всяко приземило се дупе получава мило посрещане :222 .
В голямото междучасие дежурните учители минават по класните стаи и всички деца се подканят да отворят прозорците и да излязат на двора (когато не вали). Всеки клас си има топка, въжета за скачане и общо взето играят през повечето време. Е, за учителите си е минавка, защото се налага да стоим на двора, вместо да си починем половин час, ноооо.....това е. Бие ли звънеца, се започва викане и молби да се прибират за час.
Малките ходят да закусват в стола, а големите - на двора. В училище нямаме лавка и децата хапват каквото си носят от вкъщи.

В правилника на училището (трябва да са ви запознали с него на първата за годината родителска среща) е записано кой се грижи за децата през междучасията.
Първият вариант е това да е класният ръководител, като в този случай той е длъжен през цялото време да е при учениците си.
Вторият е с дежурни учители - колкото по-голямо е училището, съответно и броя им е по-голям. При нас дежурим по двама - един начален и един прогимназиален.

И в двата случая, според мен, е недопустимо децата да не се извеждат на двора!
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

Включвам се макар и не на място, защото Бели е предучилищна група, но тя ми каза, че междучасията вчера са излизали или на двора с госпожата си, или в коридора пред стаята. Да уточня, че нейната стая е на партерния етаж и на около 15-ина метра от входната врата на училището. Което улеснява излизането, разбира се. Но явно че и госпожата им няма нищо напротив да ги извежда.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Благодаря ви за включването момичета.
Чери, и при нас в предучилищната не е имало проблеми.
Но в това училище е мътна и кървава ....
Цони, тук хаоса е голям - има 5 паралелки по 25 деца. 125 броя .....
Опитвам се да разбера учителите, които едва ли могат да овардят 125 тичащи второкласника по коридора, но и другото не си е работа ....
Аз разбира се (понеже не мога да мълча ...) повдигнах темата на родителската, но за резултата не ми се и говори ... Класната с която до вчера имахме чудесни отношения, днес ме нарече "Госпожо...." :1062 :1028
А родителите (айде поредно многоточие) ....... просто не обърнаха внимание на въпроса.
Сриозно болно ни е обществото.
Атаката към децата е неумолима.
Промиването на мозъците и замърсяването на съзнанието им върви с пълна сила.
Аз съм отвратена.
У мен се надигат особени чувства, но двете преобладаващи са: стяга ми се душата (дечицата не мога да ги мисля, разбирам Мони, която каза: "Училището е затвор!" Да. Така е.) и другото е усещането, че няма начин да приема това.
Сега имам важна задача :!:
Как след като виждам, че сиситемата е гнила отвсякъде и много от учителите са абсолютно заблудени (дано попаднем и на такива, които не са!!! , защото знам, че те съществуват някъде ...), как да убедя детето, че това си заслужава.
Аз не смятам така ...
*************
Отдавна не съм писала толкова емоционално.
Като отлежат, нещата ще се понаместят.
Току виж и стратегия съм намислила.
Благодаря на тези, които ме изтърпяха :922
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

Ver написа:............................
Чери, и при нас в предучилищната не е имало проблеми.
Но в това училище е мътна и кървава ....
Аз си позволих да пиша само защото Бели е в училище вече. И щом тяхната госпожа смята за нормално да извежда деца на по 5-6 години често на двора или пък да ги допуска в коридора, значи е вероятно и за второкласниците да не е прблем.
Ver написа: Атаката към децата е неумолима.
Промиването на мозъците и замърсяването на съзнанието им върви с пълна сила.
Аз съм отвратена.
Аз боледувам вече 2 години точно за това..... децата ни са жертви. Потомци на други жертви..... ние, техните родители. Облъчвани постоянно, компютъризирани, роботизирани, подложени на влиянието на изкуствени стандарти........ СПИРАМ! Защото аз отдавна досадих на всички........ но се радвам да те видя така емоционална, Верче! :923

И наистина последно - на другите родители няма да можеш да разчиташ... не че не го знаеш! Всичко, което пиша в блога и тук е една високо вдигната ръка над тълпата, един вик с определена честота към себеподобните ми!
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

cchery написа:И наистина последно - на другите родители няма да можеш да разчиташ... не че не го знаеш!
Мдааа, за съжаление.
Типично българска черта.
Страхливци и мижитурки.
С лопата да ги ринеш. Ма, проблема си е ПРЕДИМНО техен. Няма да ги мисля,да се оправят.
cchery написа:..... децата ни са жертви. Потомци на други жертви.....
Това е така. Порочен е кръгът, а измъкването трудно ;)
НО не и невъзможно :)
Ние сме чепкали тая тема и преди, ако си спомняш. Не е като да съм се развълнувала за първи път :222
Аз ще направя каквото трябва, каквото мога ...пък да става каквото ще :fan
Мерси за включването :1211
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Момичета, бихте ли споделили малко по-подробно какво ви кара да мислите, че мозъците на децата се промиват? Имам пред вид - дали е учебната програма, дали са учителите, столовото хранене, занималните, другите деца?
На мен ми е малко рано още, но пред вид ограничените ми контакти с майки (а и, честно казано - различните ни виждания и изисквания към училището) искам да събера колкото се може повече конкретни мнения и примери. Надявам се това да ми помогне като стане време да записвам Яна в училище.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Декс, по-късничко, като поостане време ще се опитам да ти обрисувам гледната си точка.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

dexter написа:Момичета, бихте ли споделили малко по-подробно какво ви кара да мислите, че мозъците на децата се промиват? .
Декс, въпросът, който задаваш е огромен.
Едва ли отговорът ми ще бъде пълен и изчерпателен.
Просто цялата система е ориентирана погрешно:като започнем от предметите, които изучават децата и начинът по който това става:
– в първи клас по мамтематика в учебника на Мони имаше задачи от теория на случайността. Това е абстрактно понятие (както между впрочем и много от задачите с думи). Децата на 7 не разбират от абстракции. Преди да се научили свободно да боравят с цифрите от 1 до 20, започват да се объркват с неща, които не им е работа да разбират, но които трбва да научат. Тука стигаме до един фундаментален въпрос: Как се учи нещо, което не разбирам?
Ще ви кажа как: наизустява се (с нежелание); децата машинално започват да следват учителя - спират да мислят и правят, каквото им се каже :!: Защото така "трябва"! А то не трябва.
(тук може и да се заформи интересна дискусия с учителите по математика, Цони :923 , сигурна съм че и Нели ще има какво да каже, когато й остане време)

-Другото което касае не само математиката, но и другите предмети е скоростта с която се чете, пише или смята. Всички деца трябва да са еднакво бързи и ако някое не е, му слагат етикетчето. От тази противна система тръгна проблема на Мони с четенето. Тя се учи с нейна скорост, овладяваше материала чудесно и с удоволствие :!: , до момента в който трябваше да им засекат :!: , колко думи прочитат в минута! :!: (това го оставям без коментар ....)Тя се панирала, засекла и готово! Сега вече е убедена, че чете бавно и това е проблем за нея. Аз положих огромни усилия да възвърна загубената увереност, като и показвах какво е прочела и сравнявах постиженията й с НЕЙНИТЕ собствени (от началото на годината), а не с тези на някой друг. :!: Горе-долу започна да крачи уверенно, когато дайде време за един "кръжок" :1052 Който звучеше добре (четат някоя книжка, гледат едноименна театрална постановка и се срещат с илюстратор.) Познайте дали така протече? ...
Започнаха да четат пълната версия на Мечо Пух :!: (като през учебната година най-дългото нещо, което са прочитали е тест на 2 непълни страници с много едър шрифт от буквара!). Всичко щеше да е добре, ако не караха децата да се СЪСТЕЗАВАТ. В края на деня всички чакали Мони :!: да дочете. Детето излезна с унищожено самочувствие от "кръжока" който аз прекратих на същия ден. И когато разказах на госпожата за причините си, тя беше изненадана :!:
-" Ама тя е малко неуверена и бавничка" казва. Ааааггггрррррррхххх! :128
Процесът на възтановяване върви все още и ще продължава дълго, защото тези неща се помнят. Етикетите остават. Заблудените "учители" не знаят какво правят с децата, но това не ги извинява! Те носят ОГРОМНА отговорност, която не съзнават.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Разделям ги за да не се изтрият докато пиша, че не бих го правила 2 пъти ....

- Как децата изучават "Околния свят"? Нека погледнем и заглавието на учебника за 1-ви клас "Човек и природа" :!: :?: Виждате ли нещо много сбъркано? Ако не го виждате, няма да се мора да обяснявам. Как е възможно човека да се отдели от природата и да я "изучава" дистанционно?! (в т.ч. извратените "Зелени училища", които се организират)

–Безобразно малко и много некачествено се отделя внимание на ИЗКУСТВАТА. А те трябва да преобладават :!:

- Децата са стресирани от училището, защото то е натъпкано с "трябва", със "задължително", със "забранено", с "оценки" , с "уравняване" :!: Айде поредната удивителна ....
Как може всички да са еднакви?
Как може дете да излезе от клас и разтроено да се обади на майка си, а учителят да не се поинтересува, какво е накарало това дете да се разтрои, а го изобличава пред класа и се смее отгоре на това?
Как може да си учител и да не съзнаваш как повреждаш децата?
Хиляди "Как може" .......


Сега ще оценяват второкласниците .... и как моля ще мотивираш едно 7-8 год дете, чието самочувствие си сринал с "2", "3" или глупаво етикетче ?! Никой не може да оценява, преценява хората. Престъпление е да се прави това с деца. Като резултат те се превръщат в болно общество, което видиш ли не е виновно за болестта си. Да, ама все някой е отговорен и все някъде трябва да има край на това.
Аз се опитвам да слагам "край" за моите деца. Опитвам се да им дам и други переспективи, други начини да погледнат на света. Съществуват много най-различни... А останалите НАШИ деца?!

Декс, аз нямам способността да систематизирам. Поради тази причина и изпускам много неща. Но тези, които засегнах може би ти обясниха отчасти гледната ми точка.
*****************
Ето един поздрав, който винаги и неизменно нахлува в главата ми, когато се замисля по темата:
Another brick in te wall
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Боже, Вер..... Не знам какво съм си мислела за училищата до сега. Ти наистина звучиш афектирана :922 . Не е като да не съм говорила с други майки, но това, което ти казваш съм го чула само от една и тя премести детето в друго училище. Не, че при други деца не е така, но някак като че ли не се обръща внимание какво се случва с децата, гледат се само "резултати" и оценки.
Всеки казва колко е важно детето да попадне на правилния учител в първи клас. Дали обаче само това е достатъчно? Това за меренето на думите в минута - такава е учебната програма или самоинициатива на госпожата? Нямам думи и аз.... А може би тъпата учебна програма обяснява защо деца от първи клас ходят на частни уроци по математика.
Честно, не знам какво да напиша.... Не че е нужно, де :). Преди 2 години отписах Яна от държавна градина и я записах в частна, точно заради тези причини, които описваш - етикети, сравняване с другите и т.н. В момента мисля, да не кажа, че съм твърдо убедена, че няма да продължаваме в частно училище. Не че съм се зарекла, но ако това, което описваш, се случи и на нас, не знам кое ще избера - майките-снобарки в частното училище или психическия тормоз на детето ми (финансите са друга тема, за сега не ми се мисли за това :)).
Чувала съм много майки, че ходят да се срещат с класната преди да запишат детето на училище. И винаги съм се чудила как може от такава среща да се прецени какви са й качествата не толкова като педагог, а като човек. Според мен няма как да се прецени, всичко си е късмет. И няма значение на каква възраст е, виждала съм и млади хора, които адмирират подобни методи на възпитание. Сигурно при тях са проработили.....
Публикувай отговор