Който се страхува от мечки, го е шубе!!!


    

ЗОНАТА

Подфорум за здраве и живот чрез хранителни режими и диети

Модератор: cchery

Re: ЗОНАТА

Мнениеот tita » Пон 10 Юни 2013, 10:01

Според протеиновия калкулатор, трябва да хапвам 8 ПБ на ден. Което определя количеството храна.
Като за начало за влизане в зоната, започвам със следното меню за днес:

Закуска: половин чаша кисело мляко, горе-долу толкова череши, 3-4 орехови ядки и ... кафе

Обяд: Салата зеле и пилешко филе на скара.

Вечеря: Зелена салата с краставички и сафрид.

за междинни похапвания - ябълки

:222
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 901
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 14:41

Re: ЗОНАТА

Мнениеот Cheva » Пон 10 Юни 2013, 11:51

Привет, аз съм зонова.
Свикнах й, харесва ми. Чувставм се добре и най-сетне намерих начин на не прекалявам
с въглехидратите и мазнините. :1028
Не се страрая в блоковете количествено за сега ( хапвам умерено).
За момента се целя в балансирането белтък, въглехидрат и мазнина, както и в 5-6 кратното хранене.
Тита, това е основното правило, затова към ябълките сложи мляко или извара, или белтъци...
Купих си соев протеин от здравословния магазин. Не съм сигурна колко е чист, с приозход
Китай е, но ми върши работа. Сутрин бъркам шейкове. :1216

Какви комбинации най-често ям :
- сандвичи - пълнозърнести филиии хляб намазани с изварен крем ( извара+ малко вода+ ленено масло) + резени домат или краставица или чушка. Това е за навън, междинно хранене или закуска;
- 2 пълнозърнести филиии хляб, намазани със сусамов тахан + 2 яйчени белтъка;
- овесени ядки + белено конопено семе+ ленено семе или накиснати сурови ядки ( бадем или орех). Това е за закуска обикновено;
- протеинов шейк с череши ; лъжичка сисамов тахан
- късните вечерни закуски най-често са ми кисело мляко + накиснат суров слънчоглед или кашу
- салатите овкусявам само с ч.л ленено масло и ябълков оцет;
- за обед и вечеря ям едно и също , така ми е по-лесно с планирането;
"Когато няма къде да отидеш, ела на себе си!"
Аватар
Cheva
Със словото напред
 
Мнения: 1528
Регистриран на: Чет 31 Мар 2011, 11:32

Re: ЗОНАТА

Мнениеот tita » Пон 10 Юни 2013, 12:19

Да, права си Cheva. Взех си от "Пикадили" сурватъчен протеин на прах, за да си бъркам шейкове в офиса като междинни закуски с плодовете.

Мисля да открадна идеята ти да си правя сандвичи от вкъщи за през деня. Така няма да се налага да си поръчвам доставка на храна в работно време, пък й ще се отрази и по-добре на ... джоба ми. :1028
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 901
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 14:41

Re: ЗОНАТА

Мнениеот Cheva » Пон 10 Юни 2013, 20:28

О, да , храна от вкъщи е най-добрият вариант.
След като се пречупиш да носиш ( ако е проблем), всичко останало са плюсове -
контрол на качество, количество, разнообразие, винаги ти е под ръка и не
гладуваш. :1216
Когато ходех на работа си носех. Сега по дълги разходки - също. :222
"Когато няма къде да отидеш, ела на себе си!"
Аватар
Cheva
Със словото напред
 
Мнения: 1528
Регистриран на: Чет 31 Мар 2011, 11:32

Re: ЗОНАТА

Мнениеот tita » Вто 11 Юни 2013, 08:48

така ... вчера ми се получиха горед- долу нещата, защото обърках схемата с биричка ... ще трябва да направя нещо с таз бира, ама пусто като не ми стига ищах

За днес:
закуска: шепа череши, овесени крекери със стафиди и сливи, мляко и кафе ( протеините са ми малко, но това е)
за обяд: сандвич с пълнозърнест хляб, сирене и домат ( класика :))
за вечеря: свежа салата, печен пипер с копър и чесън и някво пилешко месо

салатите по принцип овкусявам с хималайска сол, зехтин и лимон или ябълков/ балсамов/ оцет

за междинни закуски - протеинов шейк


Както се вижда ... много, много не смятам точни стойности на блоковете. За сега карам "на око", май не е най-добият начин, но това е положението.
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 901
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 14:41

Re: ЗОНАТА

Мнениеот Cheva » Сря 12 Юни 2013, 13:22

И аз на око я карам.
Днес става 1 седмица, не без някой малки прегрешения.... :razz: ,
но кантарът тази сутрин ме зарадва и по-важното - метърът.
Значи действа !!! Свалям мазнини, а не мускули. :1216
Мислих да се меря на минимум 2 седмици, но заради прегрешенията
исках да видя какво става. Е , няма да си кривя душата - стимулирана съм! :954 :222
"Когато няма къде да отидеш, ела на себе си!"
Аватар
Cheva
Със словото напред
 
Мнения: 1528
Регистриран на: Чет 31 Мар 2011, 11:32

Re: ЗОНАТА

Мнениеот tita » Сря 12 Юни 2013, 16:15

Супер! Поздравявам те, Cheva! :326
Днес ми е трети ден в зоната и определено се чувствам отлично - жизнена и с добро настроение. Не смея да се кача на кантара или да хвана метъра, но мисля че още ми е рано за това. Определено не чувствам глад, то няма и как с това често похапване. Само дано кантара не ме изненада с килограми нагоре. Мисля на този етап ще съм доволна и ако си задържа на 61 кг.

Иначе, днес в менюто ми: различни комбинации от череши, кафе, пълнозърнест хляб, маслинова паста, пилешко месо, соеви крекери, протеинов шейк, свежи салати и доста вода.

:954
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 901
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 14:41

Re: ЗОНАТА

Мнениеот tita » Вто 18 Юни 2013, 14:31

С малки отцепки от зоната, продължавам по пътя. Но не смея да се кача на кантара. Дрехите ми седят по абсолютно същия начин - нито широки, нито тесни. И се чувствам добре. Май наистина 60 кила са ми оптималното тегло, все пак съм на 40 ... малиии, кога минаха. :lol:
Изображение

It's not important if the way's long and hard. It's important what lies at the end.
To reach your goal, never mind the road, but the means to move to the finish.
Аватар
tita
От писане глава не боли
 
Мнения: 901
Регистриран на: Вто 28 Фев 2012, 14:41

Re: ЗОНАТА

Мнениеот Cheva » Вто 18 Юни 2013, 15:01

3 дена ме занимаваха стомашно-чревни неразположения. Поетапно, но неприятно.
Ако и мъж ми не мина частично през това, 100% бих го отдала на ударната доза ( като за мен) протеин. Още се възстановявам и позарязах зоновите принципи. Като ми мине съвсем,
ще си покаже ще го бъде ли.
"Когато няма къде да отидеш, ела на себе си!"
Аватар
Cheva
Със словото напред
 
Мнения: 1528
Регистриран на: Чет 31 Мар 2011, 11:32

Re: ЗОНАТА

Мнениеот diva » Нед 02 Фев 2014, 14:49

Здравейте, момичета!
Снощи видях темата. Тъй като имам мъничък опит със Зоната преди 5-6 години и тогава видях резултат, както от нищо друго преди и след, ми се иска пак да се обърна към този начин на хранене. Проблемът ми ще дойде от това, че през тези години спрях месото, само много рядко хапвам риба. Освен това не искам да използвам соевите заместители в никаква форма, поради това, че не съм убедена, че е без ГМО и начина им на приготвяне не ми изглежда безопасен.
И все пак ми остават извара и яйца. Както и сирене и кашкавал, които напоследък се старая да намалявам. Има храни от растителен произход с протеини в състава си, но не съм намерила как да балансирам с тях.
Виждам, че тук сте били отдавна, но ако имате повече опит, ще съм благодарна да споделите. А може и да пораздвижим темичката :)
Благодаря ви!
И... до скоро!
Изображение
Аватар
diva
Аз пиша, пиша вече час
 
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 28 Окт 2012, 19:00
Местоположение: Ловеч

Re: ЗОНАТА

Мнениеот cchery » Нед 02 Фев 2014, 15:22

Дива, правила съм ЗОНАТА преди няколко години и аз. Със сигурност не съм имала грандиозен успех :1062 щом и в момента имам кг за сваляне. От тази диета си спомням само, че целта беше да "наместим" хормоните си в границите на ЗОНАТА така че да работят положително за нас. А това ставаше със спазване на определено съотношение на трите вида храни - въглехидрати, мазнини и белтъци.

Така - виждам, че ти си на път да станеш веганка. Поне по това, което чета. И в този случай ще се нуждаеш от хранителни белтъчини. Първото, за което се сещаме, са варивата - боб, леща и грах. Но освен тях има и други нелоши варианти. Първо се сещам за . Сама ще прочетеш за ползите от него и как се консумира. Лично аз си го добавям към овесените ядки в закуската.

Можеш честичко да ползваш в менюто си и (земна ябълка), , . Това не са зеленчуци, "шампиони" по белтъчини, но са характерни именно за настоящия сезон и са пълни с така необходимите ни точно през зимата витамини, минерали и лесноусвоими въглехидрати. И все пак са източник на белтъчини.

Суровите ядки - сигурно знаеш за тях, но не бива да оставаш без кашу, бадеми, лешници, орехи, бразилски орех и т.н. Ето ти и една страхотна идея как лесно се прави ядково мляко - http://vdahnovenia.bg/news/single/11.

На първо време това от мене. Сигурна съм, че има кой да допълни след мен. :954
Изображение

"Когато видиш, че някой загърбва собствения си живот и този на децата, за да е сигурен, че ще оздравееш – това означава много. Тогава разбираш, че трябва да се бориш."

Стилиян Петров (капитан на НО по футбол на България)
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
 
Мнения: 7133
Регистриран на: Чет 19 Авг 2010, 11:12

Re: ЗОНАТА

Мнениеот bobichan » Нед 02 Фев 2014, 15:51

Включвам се и аз по темата, без да съм много компетентна относно Зоната. Причинната е, че всичко което брои, изчислява и смята нещо, боло то калории, ГТ, ГИ, КХ или каквото там се сетите ми е малко, лекко ограничаващо. Защо!? Въпросът е ще можем ли да продължим така и занапред!? Това ли е начина ни на хранене за цял живот? Защото ключът към добрата фигура е в цялостната промяна, а не във временните решения и лишенияв Важно е да приемаме нещо като стил, като начин на мислене, а не като режим, респективно забрана, ограничение и т.н.
Конкретно на въпроса за протеините.
Чери вече е писала за конопения протеин, но има още и соев, грахов и др.
Спирулината също е богата на протеин. Не случайно я наричат Протеиновата кралица.
Но ако ядеш яйца, не виждам проблем да караш само на тях. Още повече яйцата от пъдпъдък са алкални, а не киселинни и реално можеш да хапваш без проблем.
Зеленослистните зеленчуци също са много богати на протеин. Провери въпроса за смутитата - би трябвало да можеш да хапваш в зоната. Макар и много диети да отричат банана (смутитата обикновено са на основата на банан), аз все пак се придържам към въпроса не колко, а какви калории ни дава храната, която ядем!?
И последно комбинацията на богати на протеин растителни храни - дава пълноженен протеин. Мисля да мина за известно време на ето този режим в абсолютно веганския му вариант, защото на кг съм ок, но имам да стягам корем с 2 съвсем близки операции секцио съм и не мога да свия шкембака още :( . Но искам да го комбинирам с много силови тренировки, а сега нямам възможност :(> а и за да успея все пак трябва да се подготвя по-сериозно, та ще пиша пак.
Успех с режима момичета и не забравяйте, че той е лесната част. По трудната идва после - как да запазим позициите. :524
Аватар
bobichan
От писане глава не боли
 
Мнения: 833
Регистриран на: Пет 20 Авг 2010, 12:02

Re: ЗОНАТА

Мнениеот diva » Нед 02 Фев 2014, 16:29

Чери, Боби, благодаря ви за отговорите!
Сега ще прегледам препратките. Давате ми доста информация за размисъл, обещавам да прочета повече и когато съм по-наясно ще споделя :)
Благодаря!
:922 :922 :922
Изображение
Аватар
diva
Аз пиша, пиша вече час
 
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 28 Окт 2012, 19:00
Местоположение: Ловеч

Re: ЗОНАТА

Мнениеот Kalia » Пон 03 Фев 2014, 09:05

bobichan написа:ИМисля да мина за известно време на ето този режим в абсолютно веганския му вариант, :524

Режима ми се вижда страхотен :524
Стига да нямаш проблеми със стомаха при приема на сурова храна.
Този режим може да стане и начин на живот, което е много добър вариант(с някои добавки,де).Аз лично не ям месо, от 7-8 месеца спрях и млечните(образуват ми много слуз), засега се боря с хляба и картофите (малко безуспешно) :???:
Въпроса е храната да е балансирана и да доставя всичко,което е необходимо на организма ни.
Успех! :524 :329
"Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си, достатъчно умен, за да спечели от тях, и достатъчно силен, за да ги поправи."
Аватар
Kalia
Шампион по спам!
 
Мнения: 106
Регистриран на: Чет 02 Яну 2014, 10:04

Re: ЗОНАТА

Мнениеот mira_b » Пон 03 Фев 2014, 09:15

Правя първи стъпки в Зоната. Чета все още книгата и се опитвам да разбирам...регулиране на теглото ли искам да постигна или за по-дългосрочна промяна се подготвям все още не знам :1044 Изключително ми е трудно да взема решение сега, на момента... Ще опитам ден за ден и ще видя как се случват нещата, стъпка по стъпка както казват...През това време ще се образовам по темата и ще преценям...
mira_b
Писател на форума
 
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 31 Юли 2012, 14:42

ПредишнаСледваща

Назад към ХРАНЕНЕТО - СИЛА ЗА ЖИВОТ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron