dexter написа:Kleo написа: Поставих въпроса на родителската среща. Учили по нов тип програма, не било нужно да пишат толкова много. Еми като самите учители го карат ларж понякога и не държат например на попълнени учебни тетрадки и други неща, ние ли да държим на тези неща?!
Това е моята драма с английския, който Яна учи в училище и за съжаление на курсовете в Британика. Думите не се учат да се пишат, също така не се учат да се превеждат на български. Учат се какво означават чрез обяснение на английски.
Т.е. по съвсем различен начин от начина, по който аз съм учила. и понеже аз съм научила английския доста добре, си мисля, че моят начин е единственият правилен :lol: ..
Аз също имам проблеми точно с това, което съм удебелила от поста ти,
Декс! От друга страна, в момента никой (освен само на частни уроци) не преподава език по старата метода, по която и аз съм учила. Лоша или добра, и тази дава резултати. Дори удивително за мен, дава добри резултати. Но само, ако е спазено (извечното) условие - в процеса на учене да участват двама: учителя и УЧЕНИКА..... Иначе, ако ще да се измисли мега-хипер-ултра яка система, знания с фуния в тиква не се наливат....
Аз харесвам и намирам за полезен този нов начин на заучаване на думите - да не се превеждат на български, а да се обясняват с други думи на английски. Дори навремето първата ми учителка по английски в гимназията в Горна се беше усетила за този начин на ускоряване на изучаването на езика, и докато бяхме с нея 2 години, така го учехме. По-трудоемко е, но за сметка на това получаваш добър речников запас.
Но аз продължавам да твърдя, че думите на английски трябва да се пишат по 10 пъти... не виждам иначе начин да се научат. Особено, когато учещият не живее и не учи в англоезична среда. И признавам - и аз се срещнах с учители, в чиито изисквания не влиза писането на думи.... и Коки определено спазва точно тези изисквания
.
И нещо интересно - от тази година в училище Бела почна да учи втори чужд език - записахме я на немски. Госпожата им е доста възрастна ииииии.... какво?!?!
жената работи по системите за изучаване на чужди езици от моето време
... Кара децата да пишат думите по 10 пъти и ги въвежда в граматиката на немски дотолкова, доколкото формите и граматическите структури са им преподавани и на български, т.е. не ги кара да запаметяват като роботи някакви неща......
Kleo написа: Еми като самите учители го карат ларж понякога и не държат например на попълнени учебни тетрадки и други неща, ние ли да държим на тези неща?!
Деска, аз държа на тези неща, но........ не издържам вече.... Това е истината. Да, това не е наша работа!!!
Страхотен избор за Алекс сте направили - ще стискам много силно палци да се развива в тази посока и да положи успешно изпитите, за да влезе в желаната гимназия. Дано да са му интересни уроците по рисуване.
А пък мама и тати да се замислят и да купят на детето хубав компютър и таблет за рисуване от марка WACOM. Щом ще влиза в тази гимназия и с тази насоченост за специалност, със сигурност ще изучават компютърна графика и дизайн и гарантирам, че без добра машина, на която да вървят фотошоп и илюстратор, няма да има добри резултати!