cchery написа:......... И още нещо, ако всички учители бяха като тебе..... да се интересуват и от живота извън методиките и класните стаи, децата ни щяха да са по-подготвени за живота!!! Ти си математик.... кажи ми как да възприема следното нещо?!? Тази сутрин Коко казал на мъжа ми, че неговата класна му е казала, че трябва да решава повече задачи от сборника. Ок, ама онзи ден го е похвалила - него и още едно момченце, че са отличниците на класа от момченцата, т.е. те двама са най-напред по всички предмети, вкл. и математика!!! Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?! Това го писах вече някъде, ама къде ли.... може и да се повтарям тук.....
Аз точно това си мисля - как е възможно и кога желанието у детето да учи се убива?!?! Това, което е казала нашата класна, е защото Коки е сбъркал една задача. Една!!! А той решава над 20 на ден само вкъщи и в училище са не по-малко. Честно казано бих се притеснила, ако той въобще не грешеше. Защото тогава и една допусната от него грешка, може да счупи психиката му...... виждала съм такива хора, които не са свикнали да грешат..... те са буквално болни, когато това се случи.Сиренце написа:Започнах да отговарям в лек и шеговит тон, но докато пишех се замислих колко сериозен въпрос ми задаваш. Най-страшното за нас, учителите са празните погледи срещу които се изправяме всеки ден. Още по-страшното е, че стават все повече. Когато видим дете, което е с жив ум, което има потенциал да се развива в някаква посока, ние се хващаме като удавник за сламка. Опитваме се да му дадем колкото може повече от нашите знания, защото повярвайте ми, най-голямата радост на един учител са успехите на учениците му. Лошото е, че в повечето случаи вместо да го подтикнем да се развива, с прекалената си настойчивост убиваме всякакво желание за учене.Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?!
Ей, много даскалско стана :128 !
Оли, аз не я обвинявам госпожата. В никакъв случай. Аз знам, че госпожите са на тръни (и тези в у-ще, и тези в градините), когато някой родител поиска обяснение, защото са се срещали с най-грозната страна на човека - да се държи като звяр, когато нещо не разбира, а имено с родители, които са готови на бой, защото еди си какво е било казано на детето им, или пък е било оценено "неправилно" и т.н. Но питам.... и продължавам да питам, защо образователната ни система за 18 години толкова много е смъкнала материала,т.е. неща, които ги учихме в трети клас, втория срок да речем, сега се споменават и в първи?!?! Дали защото вече отпадна задължителното средно образование (а всъщност отпадна ли?!) и основните неща трябва да се учат в първите класове или защото наистина считат, че децата се раждат по-интелигентни?!? Това второто за мен е инсиноация. Да, децата определено са с по-големи възможности за възприемане и учене на нови неща, НО не и тези от образователния материал......... Т.е. има значение не "КОЛКО", а "КАКВО" учат!?!?!? А в съвременното училище и на двата въпроса бих могла да отговоря.... че учат колкото-толкова и което - това е!!!! Страшно много материал, без часове за затвърждаване и без децата да са развили възможността за обемно, абстрактно и конкретно мислене!!! Пример: поискайте от дете в първи клас да ви разкаже какво и как правят Бен-Тен, гормитите, костенурките нинджа - ще видите, че ще ви засипе с подробности. Но ако го питате за часът по четене преди обяд, ще е хубаво ако и в общи линии го разкаже. А имено в този час са казани страшно много подробности, които не са запомнени. А не са запомнени, защото не са осъзнати. И не е виновен учителя, а методиката, която му е спусната и липсата на втори час да затвърди това.олеся написа:cchery ако детето има интерес към математиката, хубаво би било да го задълбочи. Математиката е фундаментална наука и развива мисълта в много посоки и ще му е от полза за в бъдеще във всичко. Можеш само да се радваш, че на госпожата не и е безразлично и е дала такъв съвет.cchery написа: ... Е, добре, ако детето, което е най-добре по математика трябва да решава още повече задачи, какво трябва да правят другите деца?!? Да не си вдигат главите ли от учебниците?!?!?!!?! ...
От друга страна аз лично не сравнявам детето си с останалите в класа, с техните възможности и желание за работа в клас. За мен критерии са външните изпитвания и тестове, олимпиадите и състезанията. Така преценявам не само възможностите и знанията на детето си, но и работата на учителките й.
Ако детето учи в специализирана паралелка или математическо у-ще и се предполага, че нивото на децата трябва да е еднакво - да, тогава може да съпоставяме децата от класа едно с друго. Между тях ще има и конкуренция, която ще ги стимулира да работят извънредно и да се доказват ежедневно.
Оли, няма начин да не сравнявам Коко с децата от класа му. На този етап той се конкурира с тях и от тази конкуренция се раждат и част от неговите знания и възможности. И всъщност те го дърпат напред. И когато (дай боже) тръгне в специализирана гимназия, тази конкуренция ще му е от помощ. То е неизбежно. А външните съзтезания и олимпиади..... ами когато материала, който се преподава в различните училища на едни и същи класове е различен, то как...... може да се оценява еднозначно?!?! Не го разбирам.