Страхотни снимки, Сиренце!!! Мъжът ми рече и отсече, че скоро трябва да посетим къща "Дешка" . Съжалявам, че не можахме да дойдем по-ранко в музея, за да видим децата, но нали са ни натръшкали едни болести, та ходим от лекар на лекар........ видяхме се с Деси и разбрах за предстоящите събития там. Въпреки това не можах да намеря повече подробности в нета - още повече, че не намерих и страницата на Деси във фейса . Ще съм ти много благодара, ако дадеш повече инфо.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."
Сиренце, пиши ме проста, но не мога да се ориентирам с този фейсбук . Видях всичката инфо от отбелязването на деня на майката Земя. Дори и собствената си физиономия видях ..... демек поста от блога ми, но не намерих грам инфо за предстоящите инициативи на Слоу Фуд в природонаучния музей. Ето, днес има една в Природонаучния музей в София, а аз не мога да се ориентирам да намеря час и тема и т.н. А ми се ще да идем с децата. Може ли да ми помогнеш?!?
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."
Здравейте приятели! На 16 декември, от 19.30 ч. в Природонаучния музей Slow Food в България организира демонстрация на българските традиции в приготвянето на хляб. На фона на български фолклорни ритми ще можете да опитате квасен хляб, както и да си вземете квас за вашия семеен хляб. Цена на билета 10 лв. Очакваме Ви!
Пише го най-отгоре, до заглавието!
А цялата програма я има в сайта на НПМ
В дясно на страницата, точно под поздравлението!
Я да подпитам аз - ще ни представяте ли на 30 декември в музея зеленото сирене от Черни Вит или не?!?! Очертава се да сме си в София, така че, Цони, ако ще има събитие, ще те помоля да дадеш малко повече инфо.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."
Страхотни снимки, страхотни разкази момичета! Благодаря!
И ние със сина ми отбелязахме праника. Правихме суров чийз кейк по рецепта на Мер. Той е още много малък и не разбра, че това е празник, но следващата година ще го разбере. Ще ни стане традиция. Още повече че ми се иска децата ми да не свързват празниците само с подаръци и ядене, така както се опитват да ни го наложат.
[url=http://www.vdahnovenia.bg/]Вдъхнови се за голямата промяна![/url]
Много съм щастлива да споделя, че продължавам да получавам информация и снимки за училища и учители, които работят с децата за възпитаването на вкус към качествената и здравословна храна.
Представям ви Елена Павлова, учител по биология и химия от Петрич. Ето какво споделя тя: Като учител постоянно се сблъсквам с истината ,че нашето българско образование е основно теоретично,с малка практическа насоченост,с ограничена възможност децата да видят с очите си ,да пипнат ,да изследват ,да наблюдават ,да направят сами.Ето защо по-голяма част от учениците просто не прилагат знанията от училище в ежедневието си.Затова и на тях им е толкова скучно в училище. Там ,ако искам да бъда близо до учениците и да имам ползотворни часове с тях, трябва да опростя максимално учебното съдържание и да го направя приложимо в ежедневието. Затова винаги съм се стремяла да "пречупя" учебното съдържание така,че то да бъде по-близо до съвременните нужди на учениците и да им дава знания ,които са полезни и нужни за тях.
В часовете по Биология и здравно образование сме говорили
по сл. теми:
1.Вредни ли са GSM-апаратите?
2.Видове пластмаси-как да ги разпознаваме и използваме в ежедневието.
3.Хлориране на водата-вреди и ползи.
4.Защо кърменето е най-доброто за бебето?
5.СПИН и венерически болести.
6.Контрацептивни средства
7.Въпроси ,свързани с опазване на околната среда,
А темата за здравословното хранене присъстваше всеки час в първите 5-10 мин.Кръстих тази част от урока петминутка на здравна тема.През изминалата учебна година се снабдих с образователни материали от НЦООЗ-плакати и книжки с препоръките за здравословно хранене на учениците. Използвах ги като нагледни материали.Така часовете ми станаха по-приятни и ползотворни за учениците ,а моето удовлетворение растеше от факта ,че не им говоря ненужни и неразбираеми неща.
Точно преди да се разделим за коледната ваканция проведохме интересен урок-"Микроорганизмите и значението им за човека"в 9 клас.Говорихме по-подробно за ролята на хлебните дрожди при бухването на хляба и ролята на млечнокиселите бактерии при подквасването на киселото мляко.Оказа се ,че учениците не знаят ,че ние ядем кисело мляко благодарение на определен вид бактерии и че ядем бухнал хляб,благодарение на хлебните дрожди.Откриването на фактите стана чрез търсене на информация от страна на учениците ,като аз ги насочвах.И така: взех разл. видове брашна/царевично,бяло,типово,пълнозърнесто/,семена/пшеница,царевица,ечемик/,цветни снимки,донесох домашно кис. мляко и такова,купено от магазина,една ученичка омеси сама хляб вкъщи и ни почерпи с него/без да знае какво има в маята/.По време на часа обяснявах разликата между пълнозърнестия и белия хляб,кой е по -полезен и защо,какво съдържа маята,каква е ролята на хлебните дрожди,как нашите баби са правили домашен квас,как са стривали зърната на каменни мелници и как са приготвяли още в същия ден хляба,каква е разликата във вкуса и съдържанието на домашното кисело мляко и това,купено от магазина.Това беше информация ,която те чуват за първи път/не се учудих отново/.
На въпроса ми какво знаете за пълнозърнестия хляб,те отговаряха ,че той е диетичен и не трябва да се яде от всеки,едва ли не е за хора ,които имат здравословни проблеми.
Другата част от нейната работа е с 6 -8 годишни деца.
Децата работят по 3 теми: 1.Храната Децата се учат да избират полезната за тях храна.Научават любопитни неща за различните плодове и зеленчуци и с какво са полезни за тях,подреждат кошници с есенни и пролетни плодове и зеленчуци,правят смешни модели на животни от зеленчуци,приготвят сами вкусни сандвичи за детско парти,учат се да месят хляб ,посещават плодова и зеленчукова градина.
За какво им е всичко това ли?
По този начин децата разбират откъде идва храната,как се отглежда и така се научават да я уважават и да правят правилен здравословен избор.Учат се на търпение.
В тези часове децата работят с образователни материали,предоставени от Националния център за опазване на общественото здраве:
„Препоръки за здравословно хранене на деца на 3 - 6 години”,
„Препоръки за здравословно хранене за ученици на 7-19 години” 2.Моето тяло Какво има вътре в мен?,Къде се намира сърцето ми/бъбреците,белите дробове…/?,С какво то ми помага да бъда здрав?,Как аз да помогна на него?,Кога си почива и кога работи усилено?,Коя храна „обича „ и на коя „се мръщи”?,Ще бъде ли доволно от мен ,ако направя……?,Защо кашлям?,Защо кихам?,Защо ме боли зъбът? и т.н. и т.н.
На достъпен за тях език авторката дава на децата основни здравни познания за човешкото тяло. 3.Аз и природата Както всеки трябва да се грижи за себе си,така трябва да се грижи и за нашия общ дом-планетата Земя.В тези часове децата научават повече за природата-растенията ,животните ,сезоните,почвата,отпадъците,които замърсяват с години природата,дървесните видове,с какво можем да се нахраним в гората и какво може да направи всеки един от нас ,за да я опази чиста.
Накрая всички заедно тръгваме по маршрутните пътеки на Природен парк „Беласица”.
В заниманията децата научават повече за празниците Коледа,22.март-посрещане на пролетта и Еньовден.