Сиренце написа:Този проект е поредната глупост, сътворена от нашето министерство, за да могат едни хора, да вземат едни пари. Идеята според мен е добра, но просто знам какво ще се случи накрая.
Аз ще я повдигна тази тема, защото чак сега намерих време да си напиша мислите.
Та - и аз като Цони мисля същото - източване на пари!!!! Питам аз защо трябва да има специални кабинети в училищата със специални консултанти?!?! И тези консултанти докато станат такива, какви парички ще отидат за обучението им?!?! И въобще точното понятие ли са избрали - "консултанти"?!?
Лично за мен наистина е необходимо на децата да се разяснява какво е необходимо да направиш/учиш, за да станеш примерно архитект?!? Дори трябва да се обясни първо какво е архитект?! И май за повечето професии децата ни имат само имагинерни понятия...... Не знаят какво са! За сметка на певачество, актьорство и род публични професии! Т.е. не е зле наистина учениците да се запознават с отделните професии - какво представляват, защо съществуват, във каква връзка са те с обществото?! В крайна сметка, ако ще отглеждаме и възпитаваме единици на обществото, е добре те да са взаимосвързани и полезни!
След като децата вече различават програмиста от човека, който просто използва компютър, е хубаво да се обясни какъв е пътя до мечтаната професия! Лично аз, докато стигна да разбера как бих могла да стана полицай, школата в Симеоново отказаха да правят прием за жени през 95-а година
. Това е на майтап, разбира се, но лично на мен би ми било полезно да знам, че ако искам да стана архитект, то не е зле да наблегна на математиката и рисуването. Не да ми обясняват дали имам талант и данни, а да ми кажат - с това се кандидатства, там се кандидатства и от теб се очаква да знаеш това и това! Дали ще го направя, дали ще кандидатсвам и дали няма да се насоча към друга професия, това би следвало да си е лично решение!
Имено поради горното смятам, че едни такива консултации ще са много полезни и най-вече трябва да са
навременни! Но пък чак да се откриват кабинети за това в училищата! Дали пък не може в часа на класния да се говори за това, или да се въведе веднъж в месеца такава лекция?!?! И защо не да се запознаят децата с местната икономика (ако я има де)?!? Има хора, които с огромно нежелание напускат родните си места, за да учат и работят в София, например..... Лошо няма, ако отрано са наясно какво ще им е необходимо, за да останат и да живеят в техния си град! Стига да го искат! Но мисля, че нещата трябва да се представят и поднасят реалистично - т.е. ако има безработица и заплатите са ниски, няма никакъв смисъл да се говори обратното ..............