Деска, моя приятелка днес ми разказа за този чутовен гаф от страна на МОН. Тя също беше в ужас и се питаше сега, след като синът ѝ е приет на първо класиране с първото си желание, приет ли е всъщност?!
Ще бъда кратка: има ли нещо в нашето образование и в МОН през последните 20 години, което да е полвияло положително българския ученик?!? МОЯТ отговор е "НЕ!!!"
И сега към теб - класирането на Алекс всъщност валидно ли е?! И какво ще гоните с подадената молба за второ класиране?!
А по въпросите, които вчера-оня ден коментираме с теб тук:
Kleo написа:Явно детето няма амбициозни родители, нито самото то е амбициозно.
Kleo написа:Само че през годината той като цяло правеше основно две неща - рисуваше и риташе футбол навън. И пак същото - рисуване и футбол.
Деси, за амбициозност, липса на амбиция ли става въпрос или за мързел?!.... Не знам - много ми е трудно, а и бих казала е излишно да давам квалификации, но мен ме е яд - яд ме е за това, че ти намираш оправдание и за теб и Хри, и за Алекс. Ако не беше точно ти, ако не те познавах - личност, изграден характер, човек с изключителни интелектуални и умствени възможности, едва ли щях да си позволя да пиша.
Деска, колкото и да пишеш за това, че Алекс е с развито дясно полукълбо и да се чудиш къде да търсиш проблема с нежеланието му да учи, аз искам да ти кажа следното - той е
ТВОЕ дете и няма да се метне на комшията. Действително - вероятно е творческа натура предвид това, че рисуването му се отдава - резултатите, които изкара го доказват. Но това не означава, че не може и да учи и да се развива в други области. Според мен просто.... така му е по-лесно, а вероятно и на теб самата, защото е много трудно да го натискаш. Особено пък когато вече е пораснал.
Знам какво имаш предвид с това, че вие с Хри не сте амбициозни. Аз самата съм доста саркастична към амбициозните майки, които карат децата си на всяка цена да кандидатстват в СМГ - не пропускам да ги "захапя". Но.... лично себе си не откривам сред редиците им. За моето дете исках ГЛАВНО да СМЕНИ СРЕДАТА на основното си училище! Исках да попадне сред други деца, да имат общи цели за постигане, общи желания и виждания за бъдещето си, да се учат взаимно на навици, на труд на това да учат дори, а не да се самообучават как да пушат, да плюят, да псуват и да щипят съученичките си по дупетата........ има огромна разлика.
По време на своя 7-ми клас Коки ходеше на английски, на уроци по математика, БЕЛ и 4 пъти на тренировка по футбол като всяка събота беше и титуляр за отбора си в мачовете за шампионата на БФС....... издържа. Без да мрънка, без да се оплаква. И той като мен имаше амбиция и цел - и те съвсем не бяха моите. И ги осъществи. А кое мозъчно полукълбо на Коко е по-развито, аз все още не знам, но мога да те уверя, че той въобще не е като мен - още първия срок в новото си училище получи двойка точно на класното по математика...... и въобще успехът му "дръпна" назад, но не виждам да страда от това и да го приема като неуспех. Той наистина не е като мен. Пиша го, за да ти обясня, че и моето дете не е сред гениите, които майка България ражда, но просто..... имаше мечта, която искаше да осъществи. Аз пък съм много доволна от средата в ТУЕС - мисля, че това беше най-доброто за него и най-доброто училище в София. Най-малкото, защото не е към МОН......
Аз не спирам да се чудя - наистина ли мислеше, че ти можеш да го подготвиш за НВО по математика!? Предвид, че така трудно я усвоява и не му се занимава с нея? От познаните ми деца на мои приятели мога да посоча само едно, което успя и се подготви за НВО за 7-и клас напълно само - вкъщи.Това е Дарена на Зори. Не само се подготви сама, но и влезе по първото си желание на първо класиране в най-елитното училище на Варна. Но..... Дарена все пак нямаше съпротива да учи. При Алекс е било различно. Отделно - не са случайни тези пробни изпити, които ги правят по школите - там пресъздават на 100% обстановката и атмосферата по време на изпита, така че децата да не се чувстват притеснени в деня на самото НВО. Коки се подготвяше при частни учители и по двата предмета. И въпреки, че те му бяха правили някакви пробни изпити по време на заниманията с тях, аз го записах на такива към 2 софийски школи и той се беше явявал на по два пробни изпита по двата предмета... Знам, че е всичко това е машина за пари, аз съм гневна на тази ситуация, но още тогава приех реалността такава, каквато я усетих - трябваше да отговоря на изискванията на системата, защото друго просто не съществува. Пък дали я харесвам или не..., дали не искам да я запаля...... това е друга тема.
УСПЕХ на второто класиране - стискам плаци мечтите на Алекс да се материализират!!! Сигурна съм, че това за него е много важно и много би му помогнало в утвърждаване на характера, който носи. Сигурна съм, че той вътрешно е убеден, че всичко става с труд..... просто не трябва да се плаши от него. В живота си ще има време за всичко, особено в следващите 5 години.