Благодаря за благопожеланието, Ани
Ще видим какво ще стане на третите класирания на гимназиите към Министерството на Културата тепърва. Както и на класиранията към МОН-ските училища. Още нищо не е ясно!
Относно математиката - аз го подготвях за матурата. Решавахме много задачи, обяснявах му, упражнявахме се заедно. Направил е 5 пробни изпита вкъщи. Както си трябва, с време, сам, без да му говоря и без да го разсейвам. После му ги проверих и сверявах отговорите, разяснявах пропуските и грешките. На всичките пробни матури изкарваше между 40 и 45 точки. Далеч съм от мисълта, че това е супер, но за него си беше екстра. Явно в деня на самия изпит по математика не се е изявил в пълните си възможности, стресът му е изиграл лоша шега и не е показал резултатите, които ми показваше у дома. Освен това сам реши, че ще отиде и на незадължителния втори модул, стоял е 40 минути, смяташе, че е решил една от задачите от втория модул. Явно не е успял обаче, защото резултатът от първия модул е 15 точки, толкова е и общият му резултат. Винаги математиката му е била много трудна и неясна, винаги аз съм му помагала, изкарвал е доста тройки като текущи оценки, но винаги е успявал да ги поправи с четворки и дори петици. За годината завърши с четворка по математика. Лятото винаги забравя какво е учил през годината, все се получава така, че септември започва сякаш от начало :128
По БЕЛ - готвеше се сам. Накрая последният месец му направих няколко пробни теста и преразказа. Отново се справи много по-добре вкъщи, примерно изкарваше между 65 и 75 точки по моя преценка, а на матурата има едва 48.500 точки. Честно казано, разбрах откъде има такава голяма разлика - първо, беше объркал времето на преразказа си за съжаление, въпреки че много го беше упражнявал и не го бъркаше като цяло
, и второ - текстът за редактиране имаше много пунктуационни грешки за поправяне, които не беше уловил, а принципно се справяше доста добре с такива текстове за редактиране на грешки, но главно правописни и граматически, а не толкова пунктуационни. Разбира се, че не му е оправдание нито едното, нито другото. Да беше учил повече! Само че през годината той като цяло правеше основно две неща - рисуваше и риташе футбол навън. И пак същото - рисуване и футбол. Не зная дали не сгрешихме с Хри, че не го юркахме повече да учи, но е факт - въпреки че се подготвяше за матурите по БЕЛ и по математика, изобщо не му беше приоритетно занимание. Гледаше главно да усвоява техниките за рисуване на обемни тела и за почивка излизаше навън. Ни най-малко не ти се обиждам. Явно детето няма амбициозни родители, нито самото то е амбициозно. Аз си бях твърде амбициозна да постигам всичко, но за самата себе си. Него не го насилвах изобщо. Резултатите са налице. Поплаках си малко. Но после си казах - каквото такова. Сега очакваме да видим какво ще стане с първото класиране към училищата на МОН, които сме заявили като наши желания. На първо място ни е Профилираната гимназия по изобразителни изкуства "Проф. Николай Райнов", специалност Компютърна графика, миналата година минималният бал за влизане в гимназията е бил 198 точки. На Алекс към тази гимназия балът му е 329.50 точки. Така че може още на първо класиране да е сред приетите там. Ще видим.