Привет, момичета. Време е да се разпиша и аз тук. Всеки ден минавам и чета - това е неоспорим факт, но не винаги ми остава време да напиша нещо смислено или да коментирам.
Днес денят е интересен сам по себе си - дъжд, студ, малко светлина. Това отпреди 2 часа. Сега в прозореца ми се плези все още тънка ивичка от лазурно синьо небе, притисната яко от облаци и сивота. Но съм сигурна, че доброто ще победи злото

и до няколко часа слънчо ще се покаже. И аз като Ели все още си страдам от бацилчето - много по-добре съм в сравнение с понеделник, но главата ми се обажда и това си е. По-скоро чувствам като напрежение, което стяга черепа. Но по спомени от предишни разболявания, това е все така и ще отшуми. Какво да се прави. По-важното е, че децата са добре.
Снощи ни мина първата родителска среща в класа на Коки. Много ме впечатли госпожата ни по история. Малко вече ми дотежава да слушам как било нормално в 5-и клас децата да си понижат успеха в сравнение с началния курс :?: :?: :?: :?: ...... В този ред на мисли да попитам нещо: като е нормално да го понижат, защо въобще им беше необходимо да въвеждат бележници от втори клас?! Всички не спират да говорят, че периодът е преходен, че децата са под напрежение, защото ще срещнат много и различни преподаватели и т.н. .... Не си спомням едно време така да ни жалеха

. Госпожата ни по математика по-скоро ми прилича на поетеса, отколкото на човек, отдал се на точните науки :lol: , ама да видим.... Вчера в часа й не е имало никаква дисциплина. Госпожата по английски ми похвали Коко - знае много. На входното ниво му е писала петица, защото имали да пишат кратко съчинение и той е сътворил едва 4 изречения, " .... а аз очаквам много повече от него, т.к. много знае!".
Абсолютно я подкрепям! И не спирам да настоявам за това пред Коко.
Иначе имам един кардинален въпрос, който трябва да разреша. И той е свързан с класа на Бели и учебната програма за І-ви клас. Та, освен двата ЗИП-а, които трябва да изберем - в случая са математика и БЕЛ, можеше и да избираме СИП по английски. Аз отказах да запиша Бели. Мотивите ми -
първо, първи клас е основополагащ за базовите (за мен) предмети - БЕЛ и математика. Сега и никога друг път е моментът детето ми да се научи да пише на РОДНИЯ СИ ЕЗИК що годе четливо, да чете и
разбира текст и да се научи да борави с числата до 100. Това са най-важните неща, които трябва да извлечем от първи клас. Очевидно и в министерството така мислят (макар че вече не съм сигурна дали там изобщо са способни на такъв процес със сивото си вещество), защото английският в първи клас е
СИП. Става ЗП (задължителен предмет) от втори клас та дооооооооо края на света

.
Второ, Бела учи английски език от миналата година в частна школа - "Училища за Европа" и си продължава и тази.
Трето, от догодина, когато английският език става ЗП, децата почват да го изучават от а-бе. Т.е. от началото. В тази връзка... какво биха учили тази година, което няма да вземат идната?!?!
Къде е проблемът?! Часът СИП английски е четвърти час в сряда, а пети час децата имат математика при класната си. 4 деца от нашия клас не са записали СИП и дотук няма решение на ръководството или пък на други отговорни лица тези 4 деца какво ще правят и къде що го правят, докато другите са на английски?! Миналата седмица една майка, която е свободна, дойде специално в училище и ги изкара децата на двора да играят. Вчера обаче.... т.к. беше дъждовно, жената няма как да ги изведе на двора, не може да ги води и извън училище (все пак е неофициално отговорна за тях - никой родител не й възлага този ангажимент) и нашите 4 деца са останали в часа по английски. Обаче, госпожата по английски след часа (който е 30 минутки) е била взривена от липсата на дисциплина и е казала на класната, че повече тези 4 деца не могат да остават в часа й при положение, че нямат учебници. Аз разбирам така нещата - тези 4 деца, които са нямали учебник, са развалили дисциплината! ЗАБЕЛЕЖЕТЕ - учебниците струваха 31 лв!!!! Днес говорим с класната да я питаме как ще решат въпроса и тя каза, че по принцип в класа има проблем с дисциплината и на родителската среща ще го обсъдим много сериозно! По тези думи на класната аз съдя следното: че проблем с дисциплината съществува определено и той не е само в часа по английски, а и в останалите часове, за които нашите деца имат учебници!
Обобщено накратко: госпожата по английски си търси оправдание за проваления час! Питала е класната защо не сме си записали децата на английски - какво толкова щяло да стане?! Моето дете не е създавало проблем - дори ми каза какво са учили другите в клас - "Hello, my name is!" - Бела е внимавала. Но тя и другите излизат виновни за развалената дисциплина и ни се поставя въпроса (неофициално и не в прав текст) да си запишем децата на английски, защото иначе няма какво да ги правят! Е, ако това е възпитателно и ако това е педагогически подход.......
Аз отказвам да я запиша! Предпочитам да излезе за половин час и да играе навън или при лошо време да рисува, да пише някакво домашно, което вече са й дали, но не и да ме изнудват по този долен начин!
С този постинг спирам, че..... пак се разду.
