Макаренко - това мисля . Строг, но справедлив.... Един нарушава правилата - всички носят отговорност. Според споменатия господин така децата се учат на солидарност, загриженост за доброто на колектива и други подобни полезни качества. Само дето методиката му е била разработена за социалистическа Русия и вече е поостаряла. Същата методика прилагат и в нашето училище - 3 деца шумят, гонят се и се закачат в междучасието - целият клас не излиза навън за наказание. Аз лично не го разбирам, но както постоянно ми се обяснява - не съм педагог ! Вчера ми обясниха как не бива Яна да пише звукови модели с думи, съдържащи "я", защото щяла да го разбере грешно и после ще й е трудно да го научи вярно. Айде, добре, с това мога да се съглася до някъде, така че спираме да пишем с "я", "ю", "ь" и т.н. .cchery написа:Това нагоре е накратко историята, а моите кратки размишления са следните - някакси това "решение" на класната не е честно. Когато някой наруши училищно правило, той бива наказан. Примерно - Бела миналата седмица е била без домашно и има забележка в бележника. Ама само тя има забележка, а не целия клас, защото нарушението си е нейно и си носи последствията. Т.е. наказанието си е за нея. Защо заради 3 деца, които нарушават правилата в училище, трябва да бъдат наказани всички останали?!? Вие какво мислите по въпроса?
Пак ще кажа, в отговор на Нели в другата тема - нищо лошо не казвам за нашата госпожа, и тя се радва на обичта на децата (макар че от време на време се сещам за Стокхолмския синдром... ). Но тя просто няма други методи, за да се справи, да преподава. Вчера ми обясняваше колко трудно ще си проведе часа по роден край, в който ще говорят за семейството, защото имаме деца с разведени родители. Трудно било да се обясни защо родителите се развеждат по начин, по който да не изплаши децата, но също така да не се почустват зле тези, които вече живеят в такива семейства. Та накрая измислила да казва, че родителите се развеждат, защото не се разбират кой да плаща сметките ! Но нямало начин - трябвало в час да се говори и за това, колкото и трудно да било.... Учителката се чувства притисната от програмата, трябва да наложи дисциплина с всякакви мерки, иначе ще изостане от графика. Изобщо не искам да си помислям какво им е на децата, които не знаят буквите и тепърва хем се учат да пишат, да познават буквите, числата, да смятат... На Яна й остава едно писане и пак седим по 2 часа над домашните....