Лесно ли е да си ученик
Публикувано на: 30 Авг 2010, 13:33
Д-р Михайлов написа за вас:
"Мили дами и татковци,
Имам 5 опорни точки в подхода към темата:
1. Оценка на действителността.
2. Физически стрес.
3. Психически стрес.
4. Поддържане на форма.
5. Здравословно хранене.
1. Оценка на действителността.
Има ли някои проблеми, предистория, които биха смущавали първокласника:
-трудна бременност
-продължително и тежко раждане
-хиперактивност
-психологически проблеми (емоционална лабилност, агресивност и пр.).
Ако тръгваме на училище с едно дете, което има предварително обременен терен, още началото ще е доста трудно.
В предавнето споменах едно дете, което на 5 години и 11 месеца имаше проблем с говоренето . Нормално психическо развитие, всичко наред, но не можепе да говори като аутистчетата. Някои деца тръгват в първи клас и на 6 години. Представяте ли си каква ученичка би била тази моя пациентка? Слава Богу детето за един месец влезе в час и се "отпуши".
Децата с трета сливица не спят добре, ще бъдат разсеяни в клас и началото ще бъде трудно. Би следвало подобни проблеми да бъдат решени до началото на учебната годин с помощта на личните лекари и тесните специалисти. И т.н. и т.н.
По първа точка трябва да преценим има ли детето проблеми, които може да го обременяват и да се постараем да решим по оптимален начин.
2. Физически стрес.
-децата трябва да стават доста рано
-чантите са големи и тежки
-срещат се с чужда флора (бактерии, вируси, гъбички) към които имунната система тепърва трябва да се приспособява
-ритъмът на хранене е различен
3. Психически стрес.
В събота ми се обади една баба. "Докторе, ние сме спешен случай! Детето се тръшка,реве и не иска да влиза в клас!" Друга една моя пациентка-първолак Дж.Т. от притеснение повръща.
Най- важното от хомеопатията при стрес от училище/детска градина
Aconitum napellus 15 CH - При силен стрес, уплах, страх. 5 зрънца у дома и още 5 преди влизане в училище например.
Ignatia amara 15 CH - При истерия. Да е под ръка. По 3 зрънца при бурни емоционални прояви на детето.
Calcarea phosphorica 9 CH - При умора, причинена от умствена дейност. 1- 2 пъти дневно по 5 зрънца.
4. Концентрация.
Умствената дейност в училище е съвсем нова за малките.те се уморяват по-лесно.Трябва да им помагаме да поддържат концентрацията и вниманието си по-дълго време.
Допинг от природата
Авокадо. Екзотичният плод укрепва кратковременната памет.
Ананас. Той е ниско калориен, но особено богат на витамин С. Затова стимулира концентрацията при умствена дейност и помага при запомняне на абстрактни понятия.
Смокиня. Тя съдържа вещество, подобно на ацетилсалицилова киселина, която разрежда кръвта и подобрява кръвообращението в мозъка както и в целия организъм.
Зеле. Този зеленчук има изразено успокояващо действие. Ферментиралият зелев сок, приеман сутрин, повишава тонуса и увеличава работоспособността на мозъка и на целия организъм.
Лимон. Цитрусовият плод отваря "мозъчната врата" и рязко увеличава способността за усвояване на нова информация. Високата концентрация на витамин С действа тонизиращо на изморените мозъчни клетки и ги активизира за работа.
Морков. Той е богат на витамини от група В, каротин и има специфичен набор от микроелементи. Те помагат за усвояване на информация при екстремални условия.
Орехи. Ядките стимулират умствената дейност. Те доставят на мозъка енергия и повишават степента на концентрация.
Покълнали зърна и семена – те са витаминна бомба и източника на фитин.
Кромид лук. Той е особено полезен при пренатоварване и психическа умора. Подобрява храненето на мозъка с кислород.
Кимион. Ароматната подправка е богата на етерични масла, които ободряват и стимулират цялата нервна система.
БАРИЕРИ ЗА ПАМЕТТА
Защо не помним:
:idea: ПЪРВА БАРИЕРА. Смущения и сривове на вниманието идват при работа сред много хора, шум, телефонни звънци, движение.
:idea: ВТОРА БАРИЕРА.Недостатъчен опит и липса на упражнения за концентрация на вниманието. Последни изследвания доказват, че тези, които се оплакват от трудна концентрация, всъщност не се стараят да помнят.
:idea: ТРЕТА БАРИЕРА. Разсеянност, която се превръща в навик. Някои хора системно отклоняват вниманието си с приятни мечти и спомени и не смят, че е необходимо да се променят.
:idea: ЧЕТВЪРТА БАРИЕРА. Стремеж за опростяване на живота.
:idea: ПЕТА БАРИЕРА. Липса на интерес и мотивация или отрицателно отношение към задачата, която ни е поставена. Например, когато някой обяви, че е глух за езици, ще има проблеми с изучаването им.
:idea: ШЕСТА БАРИЕРА. Отлагане на днешната задача за утре. Ако поставената задача не се нрави на мозъка, той ни говори: “Всичко е наред. Ще я реша по-късно. И не се товари”.
:idea: СЕДМА БАРИЕРА. Неясна цел и план за действие.
ОСМА БАРИЕРА. Преумора. Ако се захванем с повече задачи отколкото сме способни да поемем без да имаме отдих, често правим пропуски и забравяме. В такъв случай мозъкът образно казано стачкува.
:idea: ДЕВЕТА БАРИЕРА. Умора, стрес и болест. Това са обичайните причини за липса на тонус и енергия. Състоянието може да се дължи на преяждане, гладуване и неправилното хранене.
:idea: ДЕСЕТА БАРИЕРА. Нерешени емоционални проблеми също са причина да забравяме.
5. Поддържане на форма.
-достатъчно сън
-спорт, игри,разходки
-закаляване и пр.
5. Здравословно хранене.
Това е мили родители. Надявам се темата да ви е интересна. Очаквам вашите мнения и коментари.И до скоро!
Ваш д-р Михайлов
"Мили дами и татковци,
Имам 5 опорни точки в подхода към темата:
1. Оценка на действителността.
2. Физически стрес.
3. Психически стрес.
4. Поддържане на форма.
5. Здравословно хранене.
1. Оценка на действителността.
Има ли някои проблеми, предистория, които биха смущавали първокласника:
-трудна бременност
-продължително и тежко раждане
-хиперактивност
-психологически проблеми (емоционална лабилност, агресивност и пр.).
Ако тръгваме на училище с едно дете, което има предварително обременен терен, още началото ще е доста трудно.
В предавнето споменах едно дете, което на 5 години и 11 месеца имаше проблем с говоренето . Нормално психическо развитие, всичко наред, но не можепе да говори като аутистчетата. Някои деца тръгват в първи клас и на 6 години. Представяте ли си каква ученичка би била тази моя пациентка? Слава Богу детето за един месец влезе в час и се "отпуши".
Децата с трета сливица не спят добре, ще бъдат разсеяни в клас и началото ще бъде трудно. Би следвало подобни проблеми да бъдат решени до началото на учебната годин с помощта на личните лекари и тесните специалисти. И т.н. и т.н.
По първа точка трябва да преценим има ли детето проблеми, които може да го обременяват и да се постараем да решим по оптимален начин.
2. Физически стрес.
-децата трябва да стават доста рано
-чантите са големи и тежки
-срещат се с чужда флора (бактерии, вируси, гъбички) към които имунната система тепърва трябва да се приспособява
-ритъмът на хранене е различен
3. Психически стрес.
В събота ми се обади една баба. "Докторе, ние сме спешен случай! Детето се тръшка,реве и не иска да влиза в клас!" Друга една моя пациентка-първолак Дж.Т. от притеснение повръща.
Най- важното от хомеопатията при стрес от училище/детска градина
Aconitum napellus 15 CH - При силен стрес, уплах, страх. 5 зрънца у дома и още 5 преди влизане в училище например.
Ignatia amara 15 CH - При истерия. Да е под ръка. По 3 зрънца при бурни емоционални прояви на детето.
Calcarea phosphorica 9 CH - При умора, причинена от умствена дейност. 1- 2 пъти дневно по 5 зрънца.
4. Концентрация.
Умствената дейност в училище е съвсем нова за малките.те се уморяват по-лесно.Трябва да им помагаме да поддържат концентрацията и вниманието си по-дълго време.
Допинг от природата
Авокадо. Екзотичният плод укрепва кратковременната памет.
Ананас. Той е ниско калориен, но особено богат на витамин С. Затова стимулира концентрацията при умствена дейност и помага при запомняне на абстрактни понятия.
Смокиня. Тя съдържа вещество, подобно на ацетилсалицилова киселина, която разрежда кръвта и подобрява кръвообращението в мозъка както и в целия организъм.
Зеле. Този зеленчук има изразено успокояващо действие. Ферментиралият зелев сок, приеман сутрин, повишава тонуса и увеличава работоспособността на мозъка и на целия организъм.
Лимон. Цитрусовият плод отваря "мозъчната врата" и рязко увеличава способността за усвояване на нова информация. Високата концентрация на витамин С действа тонизиращо на изморените мозъчни клетки и ги активизира за работа.
Морков. Той е богат на витамини от група В, каротин и има специфичен набор от микроелементи. Те помагат за усвояване на информация при екстремални условия.
Орехи. Ядките стимулират умствената дейност. Те доставят на мозъка енергия и повишават степента на концентрация.
Покълнали зърна и семена – те са витаминна бомба и източника на фитин.
Кромид лук. Той е особено полезен при пренатоварване и психическа умора. Подобрява храненето на мозъка с кислород.
Кимион. Ароматната подправка е богата на етерични масла, които ободряват и стимулират цялата нервна система.
БАРИЕРИ ЗА ПАМЕТТА
Защо не помним:
:idea: ПЪРВА БАРИЕРА. Смущения и сривове на вниманието идват при работа сред много хора, шум, телефонни звънци, движение.
:idea: ВТОРА БАРИЕРА.Недостатъчен опит и липса на упражнения за концентрация на вниманието. Последни изследвания доказват, че тези, които се оплакват от трудна концентрация, всъщност не се стараят да помнят.
:idea: ТРЕТА БАРИЕРА. Разсеянност, която се превръща в навик. Някои хора системно отклоняват вниманието си с приятни мечти и спомени и не смят, че е необходимо да се променят.
:idea: ЧЕТВЪРТА БАРИЕРА. Стремеж за опростяване на живота.
:idea: ПЕТА БАРИЕРА. Липса на интерес и мотивация или отрицателно отношение към задачата, която ни е поставена. Например, когато някой обяви, че е глух за езици, ще има проблеми с изучаването им.
:idea: ШЕСТА БАРИЕРА. Отлагане на днешната задача за утре. Ако поставената задача не се нрави на мозъка, той ни говори: “Всичко е наред. Ще я реша по-късно. И не се товари”.
:idea: СЕДМА БАРИЕРА. Неясна цел и план за действие.
ОСМА БАРИЕРА. Преумора. Ако се захванем с повече задачи отколкото сме способни да поемем без да имаме отдих, често правим пропуски и забравяме. В такъв случай мозъкът образно казано стачкува.
:idea: ДЕВЕТА БАРИЕРА. Умора, стрес и болест. Това са обичайните причини за липса на тонус и енергия. Състоянието може да се дължи на преяждане, гладуване и неправилното хранене.
:idea: ДЕСЕТА БАРИЕРА. Нерешени емоционални проблеми също са причина да забравяме.
5. Поддържане на форма.
-достатъчно сън
-спорт, игри,разходки
-закаляване и пр.
5. Здравословно хранене.
Това е мили родители. Надявам се темата да ви е интересна. Очаквам вашите мнения и коментари.И до скоро!
Ваш д-р Михайлов