"Второкласна"

Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Декс, подобно е положението на много места.

"Заразата" е повсеместна, затова и преместването в друго подобно училище няма особен смисъл.
Аз винаги се афектирам, когато помисля по темата. Не, че ми харесва, но сега се налага.
Сега съм доста по - спокойна от онази вечер и се надявам децата да имат доверие на мен и баща им (с когото сме единомишленици по въпроса) и да се оставят ние да ги водим (те го правят интуитивно, защото усещат, че така е правилно) до тогава, докато станат готови да поемат сами.

Не бих се замислила да ги запиша във Валфдорско училище, но това което има в София е толкова далеч от нас, че дори не съм се поинтересусвала колко струва (а то не е малко).

Напоследък се чудя по думите на Дарвин: "Оцеляват не най-силните и най-интелигентните, а тези които най-добре се приспособяват".
Как да се приспособим в този конкретен случай?
Приспособяването определено включва промяна. Аз приветствам промените, но не и тези които ме връщат назад и в никакъв случай тези, които замърсяват съзнанието.
"Казуса" е интересен.
Ще ви държа в течение :222 :1062
tita

Re: "Второкласна"

Мнение от tita »

Декс, това със засичането на скоростта на четене си е част от учебната програма. Спомням си, че в първи клас на този изпит на дъщеря ми, в часа по български присъстваше и директорката на училището. Дори тя е засичала времето на децата. Напълно нормално в такава обстановка, децата да се притеснят и да не покажат най-доброто от себе си. Обаче на кой му пука за децата, важно е да се следи работата на учителя, който е бил не по-малко изнервен от присъствието на директора в класната стая. Дъщеря ми се беше справила отлично, но само аз и тя знаем колко пъти сме правили това упражнение вкъщи.

А опитите за пречупване на характера на децата, според мен, започва още от яслите. Защото, всяко дете трябва да бъде вкарано в определени приети от обществото стереотипи, осигуряващи послушни и лишени от собствено мислене деца, които ще пораснат в лесно манипулируем електорат. Дъщеря ми винаги е била будно дете, инатливо, оставаща на собственото си мнение и желание, до момента в който изложените аргументи "против" надделеят и тя сама промени намерението си. Трудно ми е било с нея, но съм успявала ... обаче в яслата и детската градина правеше луди учителките. И основната причина беше, че те прилагаха ограничителни, наказателни и дори силови методи. :???: Абсолютно погрешен подход, особено при нея. В яслата веднъж я бяха наказали с лишаване от торта, която беше почерпка за рожден ден, защото не харесала обяда и не искала да се храни. В резултат, се включило бутонче "инат" и докато аз отида да я прибера, вече ги беше вдигнала на главата си. Посрещна ме зачервена лелка с думите "тежко ви с това дете"! :eek: В градината една от учителките я беше ударила, защото не искала да заспива. Тогава писахме жалби до закрила на детето, инспекторат, прокуратура и такава буря се разрази, че докато дъщеря ми беше там всички учители я гледаха като писано яйце. А проблема със заспиването реално се дължеше на факта, че легълцата в градината вече бяха много къси за дъщеря ми и краката й стърчаха с цяло стъпало. Вие ще заспите ли така?
В момента учи в едно от елитните училища във Варна - "П.Р.Славейков", много съм доволна от повечето й учители, като се почне от началния етап, та и до сега - в прогимназията. Повтарям, от учителите! Защото образователната система натиска и тях, но те успяват да се борят с идиотизмите, до колкото имат възможност. Дъщеря ми завърши с отличие 5-ти клас, без да е отворила учебниците вкъщи. Знанията й са на 90% само от разказаното от учителите в час. За което съм им безкрайно благодарна, защото дори и аз не разбирам написаното в уроците. Учебниците използва само като справочници. :1209

Извинявам се, че написаното от мен не е точно за "второкласниците", но потече ми мисълта и ... написах всичко.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

Няма за какво да се извиняваш, Тита :)
Тя темата обхваща цялостно "образованието".
Не случайно съм сложила заглавието в кавички, както и образование .... и изобщо ми иде на всичко да сложа ""
То, май това е начина ;) , щото бива ли да се впрягаме за всяка простотия :plezya se
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

tita написа:А опитите за пречупване на характера на децата, според мен, започва още от яслите. Защото, всяко дете трябва да бъде вкарано в определени приети от обществото стереотипи, осигуряващи послушни и лишени от собствено мислене деца, които ще пораснат в лесно манипулируем електорат.
Именно.
То аз затова сега "избухвам", щото моите имаха късмета да не посещават ясли и градини ;)
Осигурих им свобода доколкото можах (и своята), сега трябва да се учат да си я осигуряват сами.
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

Ver написа:
tita написа:А опитите за пречупване на характера на децата, според мен, започва още от яслите. Защото, всяко дете трябва да бъде вкарано в определени приети от обществото стереотипи, осигуряващи послушни и лишени от собствено мислене деца, които ще пораснат в лесно манипулируем електорат.
Именно.
То аз затова сега "избухвам", щото моите имаха късмета да не посещават ясли и градини ;)
Осигурих им свобода доколкото можах (и своята), сега трябва да се учат да си я осигуряват сами.
Аз съм си гръмнала бомба от поне 3 години! Ама то това и кучетата го научиха..... Ще се опитам да систематизирам моето мнение, иначе ще се отплесна в пиеса от десетки действия :1062 :
  1. Унифицирането - всеки вторник от 9,30 часа трябва да изрязваш фигурки от гланцова хартия и да ги лепиш върху бял лист. Всеки четвъртък от 10 часа трябва да стоиш на столчето си в групата и да внимаваш в часа по математика. Всеки петък трябва да пееш песента за "Мечо още си доспива", а на теб да ти се спи като идиот, защото си станал в 7 часа, та да сколасат родителите ти да те доведат до 8 в градината. Не може по-късно - такъв бил режимът. Всеки ден след закуска трябва да пикаеш и сереш (извинявайте ме за думата) нищо, че нямаш подобни нужди. А когато по време на обедния ти сън ти се допикае, ти е забранено да ходиш, защото разваляш дисциплината. Всеки ден в 12,30 часа трябва да си в леглото и да заспиш, нищо че си се събудил преди 4 часа - и то на възраст 6-7 години! Режим като при бебетата! А ако не можеш да спиш, майка ти и бащата ти трябва да те вдигат в 6,30 часа сутринта, за да ти се доспи! И ако това го имаш минимум 4 години (от първа та до четвърта група в градините, а е възможно и още 2 да се прибавят от яслата), то кажете ми какво съзнание се формира у едно подрастващо дете?!? Не е ли това промиване на мозъците, че само това е начинът?! Иначе разваляш колектива? А ако имаш инициатива, те обявяват за проблемно дете?
  2. Режим - този режим е съобразен с трудовото ежедневие на персонала в градините. Не с децата. В училище - претрупана програма още от първи клас с малко часове по физическо. Липса на хубави и качествени физкултурни салони. ЦЕЛОДНЕВНО обучение. Задължителни ЗИП, че и СИП. Тези последните наистина са свободно избираеми, ала много често ги води класната и ако се запишеш, получаваш приоритетно отношение. Обаче това добавя поне още един час в седмичната ти програма. Кое е промиващото тук?! Ами ако не се "логнеш" на всички СИП-ове и кръжоци, които ти предлагат, явно си тъпичък и ще почнеш да изоставаш!
  3. Учебна програма - чудеса с незнаен произход! "Свален" материал от горни курсове. Променена методология на самия учебен процес, т.е. заложен много материал, а намалени часове за затвърждаване! Помня как в първи клас Коси единият ден усвояваха буквичката "А", а на следващия "Б". И в третия час за седмицата по БЕ (бълг. език) затвърждаваха двете буквички заедно. Което може и да ви звучи като "нищо работа", ама за едно 7 годишно дете, което тепърва се учи даже да я изписва правилно тази буквичка, си е малко. Кое е промиващото тук? Ако не се справиш в тези малко на брой часове с материала "както другите" си тъп или бавноразвиващ..... по-скоро т.нар. изоставащ! Лично аз се шокирах :1215 :1215 , когато разбрах, че още от първи клас почват консултациите с изоставащите ученици - и говорим за класа на Коси, не в някое гето?!
  4. Учебният материал - тук ще дам пример с линк. Нещо, което Момчил забеляза миналата година в учебника по музика на Коки - . Ако някой се опитва да да приложи "на практика" "интеграцията" на "ромите" - не случайно всички думи са в кавички, почвайки от малките деца.... много е сбъркал. Или е сбъркал поне що се отнася до децата на нашето поколение. Но ако все пак нашите деца възприемат, че е нормално да има маанета по сватби и дискотеки, че оркестър "Карандила" е постигнал много повече от Берковската духова музика и че Слави е по-велик от Васко Найденов, то по всяка вероятност и внуците ни ще мислят така! Ето го промиването.....

Човекът и природата, Човекът и обществото
..... права е Вер - кому е нужно да се променят заглавията "природознание" и "родинознание/история" с нагласени словосъчетания?! Трябва да се учим на взаимоотношения с природата и обществото или да сме част от тях?!

Четене за време
- моето дете чете за минута към 90-100 думички в зависимост от текста! И е втори в класа си - другото дете чете над 120 думички за минута........ аз се втрещих :1215 , че съществува такова нещо?! Кой и как е сметнал, че мозъче на 7-8 години ще вникне в смисъла, който носи текст от 120 думи, ако го чете за 1 минута?!
Не стана кратко отново! :oops: :oops:
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
tita

Re: "Второкласна"

Мнение от tita »

Чери, затова на дъщеря ми винаги съм й казвала 'Бъди разумна!",а не " Бъди послушна!". Така знае, че преди да направи нещо, първо трябва да го помисли. Не искам детето ми да бъде послушно. Един ден ще разбера дали съм успяла, но сега все още не знам.
Аватар
dexter
Философска система
Мнения: 1363
Регистриран на: 19 Окт 2010, 12:14

Re: "Второкласна"

Мнение от dexter »

Може би сега, като предучилищната е две години, в първи клас ще е по-лесно. Знам, че 6-годишните, записани в предучилищна към някое училище учат буквите, цифрите, даже да сричат. Според мен е напълно възможно дете на 5-6 години да се научи да чета, стига да се подходи правилно. Т.е. бавно и без насилие. Ако децата се подготвят добре в предучилищната, няма да е такъв шок за тях, няма да се налага да препускат из материала в първи клас. Не знам обаче какво се случва на практика. Имам позната майка, чието дете точно в предучилищната се научи да чете, и друга, чието дете не успя, просто защото остана в градината и там заниманията не бяха никак сериозни, да не кажа, че липсваха.
Всъщност не съм на ясно - има ли някаква задължителна програма за предучилищната? Или пак зависи от субективното решение на възпитателите? Помня на първата родителска среща в държавната градина госпожата каза, че до 4 години се очаква от децата да броят до 3!!! Което мен ме изуми, все пак смятам, че децата имат много по-голям потенциал от броенето до 3. Ако за 2-3 години се запознаят с числата, няма да е толкова непосилно в първи клас. Виждам го по моята дъщеря, не че е някакъв гений, но се справя много добре със смятането. И не е само тя - всички деца от групата й го правят. Но учат докато играят и като се изморят или им доскучее, никой не ги насилва.
Уффффф.... не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност. Какво може да се направи? Нищо, според мен. Просто всеки ще се спасява сам. Ако разтурването на образованието е държавна политика, не виждам надежда. Освен надеждата точно моето дете да попадне на правилния педагог. И да се окаже достатъчно устойчива.
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

dexter написа: не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност..
Действителността е различна за всеки.
Моята не е същата, като тази на остналите родители в класа на Мони (както се видя ;)) и не е казано, че вие ще срещнете същите проблеми :222
Ver

Re: "Второкласна"

Мнение от Ver »

cchery написа:Не стана кратко отново! :oops: :oops:
Ми, то по тази не може да е кратко :1062
Аватар
cchery
Завършена форумна мечка
Мнения: 7926
Регистриран на: 19 Авг 2010, 11:12

Re: "Второкласна"

Мнение от cchery »

dexter написа:Може би сега, като предучилищната е две години, в първи клас ще е по-лесно. Лично за мен това е огромна глупост с двете години предучилищна подготовка. А е глупост, защото го направиха заради неграмотните и неговорещи български циганета!! Може би наистина "интеграцията" им трябва да започне от градината и училището, но на каква цена?! Цената я плащаме отново ние - българите! Има български родители, които не искат децата им да посещават градини! Има такива, които искат техните деца да развиват талантите си в периода 4 - 7 годинки. Не да учат математика и буквички! Защото това е работа за първокласници! Знам, че 6-годишните, записани в предучилищна към някое училище учат буквите, цифрите, даже да сричат. Всъщност такава е програмата и в детските градини! Според мен е напълно възможно дете на 5-6 години да се научи да чета, стига да се подходи правилно. Всичко опира не до възможността, а до желанието на детето! До онова, което му се прави! Коки се научи да чете по-рано в сравнение с Бели! Но прояви интерес към книгите едва след първи клас. Докато Бели чете и в момента. А четенето е ключов момент към домашните по предмета Развитие на речта! Поне за мен! Там се пишат съчинение, преразкази, есета - няма как да го направиш добре, ако ...... не четеш! С четенето се учи правилната употреба на думите. Тяхното значение. Начина им на подреждане в изеченията. Правописа! Пунктуацията! Структурирането на един текст. Т.е. бавно и без насилие. Ако децата се подготвят добре в предучилищната, няма да е такъв шок за тях, няма да се налага да препускат из материала в първи клас. Ако децата са подготвени от двете години предучиилщна, какво точно ще правят в първи клас?! Ще се появи момента СКУКА! И отделно от това - не е ли по-добре да се следва естественото развитие на едно дете?! През периода 4 - 7 години то започва да играе най-важните си игри в живота - разиграват социални ситуации. Не съм видяла дете, на което да му е интересно четенето. Т.е. много деца имитират четене, но когато тръгнеш да ги учиш, се противопоставят!!! Мисълта ми е, че всичко трябва да става плавно и в точния момент. И още нещо много важно - ако децата тръгват в първи клас научени да четат и да смятат до 10, това означава учебният материал да се сваля още - кому е нужно това?!Не знам обаче какво се случва на практика. Имам позната майка, чието дете точно в предучилищната се научи да чете, и друга, чието дете не успя, просто защото остана в градината и там заниманията не бяха никак сериозни, да не кажа, че липсваха.

Всъщност не съм на ясно - има ли някаква задължителна програма за предучилищната? Абсолютно да! Програма има! Учебници - също! В момента Бели имат БЕЛ, Четене, Математика, Домашен бит, Рисуване, Музика, Човек и природа, Човек и общество - това са предметите, само наименованията са им мааааалко по-различнии - не ги запомних Или пак зависи от субективното решение на възпитателите? Помня на първата родителска среща в държавната градина госпожата каза, че до 4 години се очаква от децата да броят до 3!!! Което мен ме изуми, все пак смятам, че децата имат много по-голям потенциал от броенето до 3. Ако за 2-3 години се запознаят с числата, няма да е толкова непосилно в първи клас. Виждам го по моята дъщеря, не че е някакъв гений, но се справя много добре със смятането. И не е само тя - всички деца от групата й го правят. Но учат докато играят и като се изморят или им доскучее, никой не ги насилва.
Уффффф.... не искам да пиша пожелания към образователната система, а да схвана как е в действителност. Какво може да се направи? Нищо, според мен. Просто всеки ще се спасява сам. Ако разтурването на образованието е държавна политика, не виждам надежда. Освен надеждата точно моето дете да попадне на правилния педагог. И да се окаже достатъчно устойчива.
"Умният мислещият човек по правило се съмнява във възможностите си, когато е изправен пред неизвестното."

Радостина А. Ангелова - поетеса
Аватар
Kleo
Вятър в косите...
Мнения: 15467
Регистриран на: 20 Авг 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: "Второкласна"

Мнение от Kleo »

Здравейте и от мен.
Алекс е вече втори клас, на въпроса на Верчето ще отговоря, че по време на междучасията излизат от класната стая, ходят до лафката, до тоалетната, ядат, разхождат се свободно по коридорите и из двора на училището. Понякога сами пожелават да останат в стаята, за да си говорят или да разглеждат свои играчки, които носят. Не е имало проблем за това. Нито в първи клас. По време на занималнята пък излизат поне 2-3 пъти за по половин-един час навън, в зависимост от времето. Общо взето изразходва енергията си. Новото тази учебна година е, че имат физическо вече 3 пъти седмично, а не 2 пъти, което е супер (е, аз искам да имат физическо всеки ден, но...), като единият път са щафетни игри, друг път е футбол и т.н. Алекс много се радва, че ходи на училище, там му харесва.
Ще се включвам отново по темата. Много интересни проблеми са зачекнати. Засега ще кажа само, че на Алекс никой не му е броял думите, които прочита за минута, нито се е целяло такова нещо. Той учи в 102 ОУ, в кв. Надежда 4 част.
Синът ми е на 18. Изживявам мечтите си. Центрирана и щастлива съм :) Виждам се отново майка.
Публикувай отговор