Сега за
Алекс
Нарочно го отделям в нов пост. Точно както направи Нели. Защото са значими и важни неща за разговор, но различни и всяко заслужава конкретно насочено внимание.
Алекс мечтае не само за НСА, футбол. Той някак вътрешно е убеден, че ще влезе в Българския национален отбор по футбол, ще се класират за следващото Световно първенство и ще спечелят Купата
Коя съм аз, за да му казвам, че това е невъзможно или твърде невероятно?! Правилно. Никоя. Тоест НЕ МУ ГО КАЗАХ, няма и да му го кажа. Напротив! Казах му, че знам, че има великолепни шансове за това и че ще бъде най-добрият художник сред футболистите и най-добрият футболист сред художниците. Той грейна срещу мен. "Мама ми вярва!" Добавих, че му се възхищавам И за това, че предпочете да ОТЛОЖИ с 5 години най-голямата си мечта и страст, защото САМ е стигнал до извода, че столичните спортни училища не струват за придобиване на средно образование и реална квалификация! Той пак светна срещу мен. Почувства се разбран и ОЦЕНЕН. А за един Прожектор това е от изключително значение, да бъде разпознат за дадена дейност и да му бъде дадена зелена светлина. Иначе изобщо не почва.
Сега за изпитите! Много е интересно всичко! Общо 6 изпита държи след 7. клас. 3 от тях са към МОН, 3 - от МК, Министерството на Културата. 4 от 6-те изпита са по Рисуване. За рисуването се готви усилено точно 8 месеца време, като последният засили на няколко курса и учителки, иначе си ходеше само при една художничка. Вчера вечерта в 23.08 ч. успешно подадохме заявлението онлайн за училищата в МОН - общо само 15 желания - но те всичките са му компромисните решения, само ако не бъде приет никъде от трите желани от него гимназии към МК.
Матура по БЕЛ - 48.500 от 100 точки
Матура по математика - 15 от 100 точки
Изпит за проверка на способностите по изобразително изкуство - 83 от 100 точки
Изпит по рисуване в Приложното - Добър 3.68
Изпит по рисуване във Фотографското - Много добър 4.66
Изпит по рисуване в Художествената гимназия - предстои - надяваме се на Отличен 5.64
При всяка оценка се реве. О, не той! Майка му
Със сълзи, хълцания и въздишки.
И сега покрай моя СИН аз откривам отново един НОВ за мен СВЯТ. Но не светът на памперсите, лигавниците, среднощните ставания, кърменето на поискване, мрънкането, игрите на площадките и пясъчниците
който свят беше светът за мен преди 14 години
а НЕОБЯТНИЯТ И ЦВЕТЕН СВЯТ НА ИЗКУСТВАТА. Изящните, приложните, такова изобилие от творчески дисциплини и шарени хора! Пълни ми се душата Рибешка в този свят
И се радвам... Не! Щастлива съм, че ИМА такива места, в които децата като Алекс МОГАТ да разгръщат СВОБОДНО вродения си потенциал, да въплъщават в картини или в предмети нестандартния си поглед.
Защото ... лесно е на децата със силно развити и ляво, и дясно мозъчно полукълба. Аз бях такова дете. Не се хваля, но фактите са такива. По всички дисциплини ми вървеше. По всичко ми беше интересно. Обожавах да уча. Но имах и творчески проблясъци. Като дете бях добра и в няколко спорта дори. Дето имаше една соц.-мисъл - "за всестранно развитите индивиди"
До края на гимназията срещах реална трудност и съпротива само срещу един-единствен предмет, от който буквално се изприщвах - физиката. Всичко останало го можех, а най-често и ми беше интересно и завладяващо.
Лявото полукълбо е истински цененото в училищата към МОН, а дясното полукълбо е оцененото в училищата към МК. Рядко някои деца, единици са!, показват отлични резултати и на изпитите към едното, и на изпитите към другото министерство. Лошото кое ли е?
ЧЕ РОДИТЕЛИТЕ МАСОВО НЕ ЗНАЯТ ЗА СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ГИМНАЗИИ КЪМ КУЛТУРАТА
И затова чувстват децата си като тъпи, неграмотни, невписващи се, мързеливи, отвеяни, отнесени, неспособни, двойкари, тройкари, четворкаджии, посредствени, губещи... има ли смисъл да продължавам с епитетите?!
И някои учители за съжаление също набиват на същите тези дясномозъчни създания как за нищо не стават, как ще пропаднат в живота, щом още в училище ... бля-бля-бля ...
И как същите тези деца, само да им се даде ШАНС да се запознаят с други като тях, разцъфват и стават ОТЛИЧНИЦИ в един момент. Почват да се надпреварват на кого рисунката е по-яка, кой е успял да нарисува по-добре телата на изпита ... и да си говорят на техния език. И дори седнали в пицарията, да са запленени от ФОРМАТА на съдовете и приборите, да ги снимат чайник, чиния, чаша, всичко, и да кажат - довечера ще ги нарисувам, много са изящни. Момчета над 1.70 м. А гледат форма, цвят, разположение в пространството, обръщат внимание на детайли. Невероятно е! И виждаш как те са едни БУДНИ и разкошни, и талантливи деца. Които заслужават поле на изява. И си готов да обърнеш света, но да им го дадеш.
И се сещам, че тук във форума имаМЕ много талантливи, даровити деца! Имаме спортисти, имаме художници, имаме балерини, имаме певци и музиканти! БРАВО на децата, които не са академични и с постижения в масовото общообразователно училище! Техният ПЪТ може би Е различен. Сияна. Клеми. Белушка. Коки. Рая. Симчо. Вили. ... Да не изброявам поименно, че ще пропусна някое детенце. Много от децата във форума се занимават като ХОБИ или в свободното си време с изкуства, танци, спорт... Обаче ако виждате страст в детето си и ви се вижда наистина страхотно в работата си, замислете се дали това хоби да не стане основна негова дейност, обект на изучаване в специално училище или по-натам във висшето. Дайте рамо, ако то поиска да излезе от калъпа. Нека разпери криле. И винаги го хвалете, поощрявайте, доверявайте му се. ... Капанът го знаем. Срам и чувство за вина. Аз повече няма да вляза в него. Недейте и вие, приятелки. Не е късно за НАШИТЕ деца. Ох... обичам ви. Простете ми.